Jump to content
Annons

Gehörs och musiklära, online eller distans


Bejan

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon som känner till någon onlikekurs eller distanskurs i gehörs och musiklära?

Jag har sett att det finns en på http://www.natbildarna.nu/ som någon hade skrivit om i en tidigare tråd, men finns det någon mer?

Skulle behöva lära mig mer om ämnet men pluggar redan lite mer än 100% så behöver nästan flexibiliteten som en onlinekurs eller dyl. ger. Då man kan göra uppgifter och sådant på fritiden.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla lite på universiteten. Jag har själv läst en del musikteori och dylikt på distans både på Linneuniversitetet och Uppsala och även in musikteorikurserna burkar det vara en del gehör med. Dessutom kostar dom ingenting att gå mer en eventuell kursliteratur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du största behållningen varit för dig? Har du prövat andra appar?

Ärligt talat har jag inte använd EarTrainer så mycket men nyttan är att veta vad jag klarar av och inte. Fick bevisat för mig själv att jag har ganska bra gehör men jag är långt ifrån absolut gehör. Men jag tror ändå att ju mer man övar på något, ju bättre blir man på något 🙂

Har inte provat någon annan app än EarTrainer och jag har ingen aning om det finns fler appar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...