Jump to content
Annons

Jag har joinat ett band! Kolla in vår nya låt!


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

Så nu har det hänt! Jag har faktiskt hoppat på ett band. Anledningen till att jag började intressera mig för studio var u för att spela in mitt eget band. Så efter rätt många år utan band har jag således börjat spela bas (!!!??) i JD Miller. Catchig, melodiös hårdrock.

Kolla gärna in vår nya låt, inspelad/mixad/masterad av mig:

Vore kul å höra vad ni tycker 🙂

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Imponerad!

Skön låt men kanske att pukorna blev lite jobbiga i det partiet där de är dominanta. Skulle nog gillat lite mer dynamik på den och kanske skulle elbasen fått skina igenom dem lite med. Men helt klart en snygg och melodiös låt utan att bli tråkig på något sätt. Blir tung här och där råare här och där precis som jag gillar't. Jag är imponerad som sagt.

Så grattis, kul att du hittat ett så bra band. 😎

Tror jag startar den en fjärde gång nu. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerad!

Skön låt men kanske att pukorna blev lite jobbiga i det partiet där de är dominanta. Skulle nog gillat lite mer dynamik på den och kanske skulle elbasen fått skina igenom dem lite med. Men helt klart en snygg och melodiös låt utan att bli tråkig på något sätt. Blir tung här och där råare här och där precis som jag gillar't. Jag är imponerad som sagt.

Så grattis, kul att du hittat ett så bra band. 😎

Tror jag startar den en fjärde gång nu. 😉

Kul att du gillar't 🙂

Angående pukpartiet så tänkte jag/vi att vi ville ha en kontrast mot den mjuka sången och gitarrerna. Så att trummorna fortfarande driver på, men förstår din input såklart!

Bara veva på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra!

Akta dig för dom i bandet, dom vill säkert bara ha dig för din fina studio 😉

pukorna blev lite jobbiga i det partiet där de är dominanta. Skulle nog gillat lite mer dynamik på den

Ja tänkte exakt samma tanke precis där. Dom kändes för hårtslående för länge liksom, för mycket smack - för ett sånt parti i alla fall.
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt så bra låt. Skön refräng melodi. Jag gillade pukorna! Som du säger skänker de kontrast. Det får en att haja till lite. Kanske kunde ni gjort crescendo på dom så de börjar svagare och bygger upp till refrängen..men, men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag Hunnit lyssna på min laptop. Gillar låten! Bra catchig melodi som kommer fastna hos lyssnaren. Snyggt stick som bröt av låten!

MVH

Anders

Kul Anders 🙂

Jag/vi hade ju lätt kunnat klippt ner låten 1-2min men jag som gillar progressive musik tyckte dur-sticket lyfte hela låten flera snäpp. Annars hade det blivit för vanligt upplägg 🙂

Och tro't eller ej! Men det är faktiskt trummisen som skrivit låten haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul Anders 🙂

Jag/vi hade ju lätt kunnat klippt ner låten 1-2min men jag som gillar progressive musik tyckte dur-sticket lyfte hela låten flera snäpp. Annars hade det blivit för vanligt upplägg 🙂

Och tro't eller ej! Men det är faktiskt trummisen som skrivit låten haha!

VAFALLS! Trummis som skriver musik, kan jag inte tro :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...