Jump to content
Annons

Brusigt ljud i mina studio högtalare. hjälp!


limpan94

Recommended Posts

Annons

Hade sådant problem i min förra Lgh Hade ett litet sov rum som angränsade till Kök så det va Jordat...Men Brum ur mina Hs 80 Yamaha ...

Köpte denna ..Vipps så vart det tyst ..Vet inte kan inte hur vad den gör men tyst vart det .. och i min ny bostad en Villa så kör jag den .. i ett ojordat utag Knäpp tyst ..som sgt vet inte vad denna pryl gör men den funkar ..

http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/grenuttag/5-vags-overspanningsskydd-p67041

Link to comment
Dela på andra sajter

okej ja men som sagt . det spelas ingen musik alls ur ena högtalaren. det är bara störningar. vet ej vad det är för något. detta har nog ingenting med vad för uttag jag har den i utan något fel i högtalaren, men vet inte vad det är för fel!

tack för tipset Hemmpe! men tror inte att det är felet!

Link to comment
Dela på andra sajter

trs-ts.jpg På bilden du bifogade så använder du TS-kabel mellan ljudkort och högtalare, denna är obalanserad. Du ska använda TRS-kablar från output 1-2 från ljudkortet till högtalarna för att få en balanserad signal och slippa brum och störningar.

+1, fel kablar !

Om du byter plats på kablarna i utgångarna på ljudkortet, kommer oljudet i den andra högtalaren i stället ?

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni lyssnat på ljudfilen han bifogar? Man hör klart och tydligt, trots att det är inspelat med en mobil(?), att högtalaren är trasig. Såna ljud uppstår inte av jordfel eller kablar som plockar upp störningar.

En fråga till ts: rör baskonen på sig mycket? Jag tycker att det låter exakt som ett sånt problem, att konen "fladdrar". Gör den det är det fel på slutsteget, och det är inte ovanligt att det har något med strömförsörjningen i slutsteget att göra. Har du garanti kvar så skulle jag utnyttja den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...