Jump to content
Annons

Det brummar när jag ska spela in gitarr!


tvåtakt

Recommended Posts

Nu vet jag dock att jag hör min mus röra sig och så, samt trycka på tangenter... Å det är ju störigt bara det.

Men tidigare trodde jag inte det var så viktigt.

Men nu fixade jag en ny Engl förstärkare och kör den lineat för å använda impuls cabs... Och fan, det brummar nå så helvete!!!!!!

Brummet försvinner lite grann när jag nuddar antingen förstärkaren eller datorns plåtchassi.

Det har INTE med gitarrerna att göra, alla gitarrer jag har är hopbyggda av mej själv så jag har full koll på hur man jordar och sköter el inuti elguror.

Det blir inte lika mycket jordbrum i min laptop (endast för demoinspelningar) som min stationära...

Men nu är det dags att sätta igång med seriösa inspelningar på den stationära å det funkar fan inte om det ska låta såhär.

Hjälp? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jordade uttag är uttag med såna där små kopparmetall-grejor på sidorna va? Isåfall ja

Mickarna är EMG 81/85 så det är så brumfritt det kan bli pickupmässigt 😄 brummar dock med passiva också, såväl humbuckers som singlecoils. Inget märkvärdigt mer oavsett typ heller, egentligen lika mycket på alla. Lite mindre på EMG får jag ändå lov å säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...