Jump to content
Annons

Problem med att spela in i mono i Lodig pro x 10


Fingal

Recommended Posts

Hej!

Jag är nybörjare i Mac-världen, har tidigare använt PC och Cubase. Tänkte att de var dags att sadla om. Har skaffat mig en Macbook pro och Logic, det var det bästa valet jag kunnat gjort. Fattar inte att jag gjort det tidigare, windows är bara en massa problem. Nog med skitsnacket, till mitt problem:

Jag har problem med att spela in i mono från mitt externa ljudkort som är ett Motu Traveler kort. Kan inte ställa in ett mono-spår. I Cubase var detta inte något problem där man blev tillfrågad om man ville ha ett audio eller monospår. Det fungerar när jag använder min Apogee förstärkare och Logics alla instrument men när jag ska micka ut min externa stärkare så funkar det inte. Om jag nu går från mitt ljudkort in Logic och använder en stärkare där så får jag ett monospår men när jag spelar in guran så spelas bara halva audiofilen in men det låter rätt i hörlurarna, men i ena kanalen när jag spelar upp inspelningen. Är detta någon bug i Logic, mitt ljudkort eller min brist på kunskap? Har svårt att tro att det är mitt ljudkort.

Hoppas på att det finns någon här ute som kan hjälpa mig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...