Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det ngt bra sÀtt att bli av med oljud frÄn kickpedalen? Ny pedal? Smörja funkade inte, tror det Àr fjÀdern...

Samt finns det gr billiga en hyfsade lurar för truminspelning för att stÀnga ute sÄ mycket som möjligt av ljudet i rummet?

MVH/Niklas

Annons
Postat

Om det Àr fjÀdern sÄ försök peta in en bit bomull inuti fjÀdern.

Om det Àr pedalen sÄ anvÀnd symaskinsolja, inget annat. Och Det finns ofta fler stÀllen att smörja Àn man kan tro.

Om du ska ha billiga dÀmpade lurar Àr Vic Firths lurar för trummisar ett hett tips. DÀmpar sanslöst bra. Tror DrLoop hade nÄgot förslag ocksÄ, fÄr se om han hittar till trÄden.

Postat

GÄ inte pÄ niten att köpa t.bone lurarna som ser ut som vics. Dom kostar 250:- och det Àr det sÀmsta ljudet jag hört i ett par lurar i hela mitt liv. Men dÀmpningen funkar iallafall.

(Ibland hatar jag att vara dumsnÄl)

Postat

De hÀr fan e mej bÀst, o nu har de blivit ganska billiga. Svinbra byggda, jag anvÀnder mina bÄde live o i studion varenda dag sen flera Är. MÄnga lurar pÄstÄs ha superisolation, inte fan har de det. Köp sÄna hÀr, eller vÀnta tills du fÄr rÄd. Det kommer du aldrig att Ängra.

http://www.thomann.de/se/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm

Postat

Eller ocksÄ de hÀr, om du har nÄgra inear sen förut. Jag har Àven de hÀr till trummisar. Kolade som fan pÄ alla sÄna hÀr för nÄgra Är sen, inga andra var lika bra

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/arbetsklÀder-och-personskydd/skyddsutrustning/hörselskydd/hörselkÄpa-3m-optime-3-svart-h540a411sv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.