Jump to content
Annons

EMZ

Recommended Posts

Tjenare...

I dagsläget sitter jag och försöker mixa i ett par Sennheiser HD 380 pro..

Producerar musik i FL med hjälp utav ett Steinberg UR22 USB interface & ett M-AUDIO Keystation Mini 32..

Tycker det fungerar bra, om man bortser från att det låter helt åt helvete annorlunda när jag spelar upp låten via något annat än hörlurarna.. Åt det sämre, det låter burkigt eller hur fan man skall förklara, det låter sämre helt enkelt..

Såatteh, jag är med på noterna så pass långt att jag förstår att jag är i behov utav ett par monitors. Jag har noll erfarenhet här, har aldrig tidigare lyssnat på någonting ur monitors.

Är lite inne på att beställa dessa: http://www.thomann.de/se/maudio_bx5_d2.htm

Men tankarna som far runt i mitt huvud lyder: Kommer jag höra den här "tunga basen"? Har gärna låga basgångar i mina låtar nämligen..

När jag lyssnar på musik via datorn så lyssnar jag ur ett sådant här vanligt system, närmare specifikt Logitech Z623. Ur dessa kan jag höra den "tunga basen" jag syftar på.

De andra monitorerna jag har kikat på är dessa: http://www.thomann.de/se/m_audio_bx5_21_system.htm

D.v.s. Samma som de förgående, fast med en baslåda?

Behöver er hjälp i det här, antar att flera utav er har erfarenheter av 2.0 & 2.1-monitorer, dess fördelar, dess nackdelar o.s.v!

Tack på förhand! /EMZ

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

M-Audio BX 5 levererar tillräckligt med bas för hemstudion, det är ett utmärkt val. De har också en väldigt bra upplösning i alla register, har själv dessa i hemstudion (plus ett par Genelec 6010).

Det är att föredra att ha både ett par bra monitorer och ett par bra lurar när man mixar. Referens-lyssna.

mvh/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

M-Audio BX 5 levererar tillräckligt med bas för hemstudion, det är ett utmärkt val. De har också en väldigt bra upplösning i alla register, har själv dessa i hemstudion (plus ett par Genelec 6010).

Det är att föredra att ha både ett par bra monitorer och ett par bra lurar när man mixar. Referens-lyssna.

mvh/Peter

Tack för hjälpen! vilka specifika kablar behöver jag för att koppla monitorerna till mitt UR22 Interface? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...