Jump to content
Annons

Visselpipa sampling sökes!


Recommended Posts

Hej! 🙂

Som rubriken lyder, söker sampling/samplingar av en visselpipa av hög kvalitet (utan effekter, studio-inspelad osv...). För att förtydliga det hela sÄ Àr den en sÄdan visselpipa som en domare anvÀnder pÄ fotbollsmatcher.

Har kollat runt lite lĂ€tt utan nĂ„got tilltalande resultat, sĂ„ kommer fortsĂ€tta leta men tĂ€nkte att nĂ„gon hĂ€r kanske visste redan. SĂ„, alla tips Ă€r guld! 🙂

Med det sagt, trevlig lördag!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det hade jag inte gjort, det fanns helt klart bĂ€ttre resultat dĂ€r Ă€n vad jag tidigare hittat sĂ„ ska leka och testa lite med de! Hade ingen aning att det hette "referee" heller, sĂ„ det var nog dĂ€rför jag inte fick upp sĂ„ mĂ„nga korrekta visseljud pĂ„ mina sökningar. Tack! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det hade jag inte gjort, det fanns helt klart bĂ€ttre resultat dĂ€r Ă€n vad jag tidigare hittat sĂ„ ska leka och testa lite med de! Hade ingen aning att det hette "referee" heller, sĂ„ det var nog dĂ€rför jag inte fick upp sĂ„ mĂ„nga korrekta visseljud pĂ„ mina sökningar. Tack! 🙂

referee = Domare

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Letar nÄgot som pÄminner om visselpipan som rullar lÀngst hela denna lÄt (om man tÀnker bort effekterna han har lagt till):

https://www.youtube.com/watch?v=e-RqoESp-BU

Det jag gillar med visselpipan i denna lÄt Àr att den Àr vÀldigt "bright" i ljudet, mÄnga samplingar pÄ internet verkar ha klent med höga frekvenser jÀmfört med den i denna lÄt. En annan sak jag gillar med visselpipan i denna lÄt Àr att man kan nÀstan höra kulan hoppa omkring i den, om ni förstÄr vad jag menar.

Redigerat av Modern Rockstar
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...