Jump to content
Annons

Justeringar på Studio forum, maj 2014


Recommended Posts

Hej forumiter!

De senaste dagarna har det hänt lite på Studio forum. Det mest i ögonfallande är att det numera finns en startsida på Studio forum istället för tidigare två, eftersom www.studio.se har fått en ny och egen sida där nyheter och artiklar samlas.

Därtill har Låtar & filer fått sig ett ordentligt ansiktslyft. Indexsidan för Låtar och filer är numera mycket bättre på att lyfta fram dagens nya låtar, vilka som är bäst betygsatta och vilka som bevakas mest.

En viktig förändring med låtuppladdningar är att låtkommentarer inte längre görs i enskilda trådar/ämnen. Istället kommenterar man direkt i samband med låten. Detta är en justering vi har velat göra under en längre tid, men nu är den äntligen på plats!

Gamla låtkommentarer ligger naturligtvis kvar i forumet som enskilda ämnen, på samma plats som tidigare. Men nya kommentarer hamnar vid låten istället.

För att lyfta fram låtar på bästa sätt, har vi även gjort en puff på forumstartsidan där månadens bäst betygsatta låtar syns. Men det kommer Mats_S berätta mer om inom kort!

En viktig förändring är att butiken har stängt. Den som har köpt pdf:er och videor kan tills vidare fortfarande ladda ner sitt köpta material igen, men nya pdf:er köps på IDG Shop.

På profilsidan har vi även lagt till en ruta där man kan berätta vilken studioutrustning man använder (redigera din profil här), samt gjort ett par hundra språkjusteringar för att göra forumet tydligare.

I sin helhet hoppas vi att dessa justeringar bättre ska ta tillvara forumets styrkor. Och fler justeringar/förbättringar är planerade till hösten.

Tjing,

.björn.

Redigerat av Olsberg
Uppdaterade med de senaste justeringarna
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och kul med alla ändringar! En sak jag märkte (som ni kanske rean tänker åtgärda) är att den länk/knapp som tidigare uppdaterade forumet i den mobila vyn nu leder bort från senaste inläggen. Istället kommer man till forumets alla avdelningar. Går det att ändra tillbaka, det var mycket praktiskt som det var tidigare. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och kul med alla ändringar! En sak jag märkte (som ni kanske rean tänker åtgärda) är att den länk/knapp som tidigare uppdaterade forumet i den mobila vyn nu leder bort från senaste inläggen.

Hej! Jag är inte helt säker på att jag är med på vilken knapp du menar. Var i det mobila skalet låg/ligger den någonstans? Förutom menyvalen så ska inget vara uppdaterat eller ändrat i mobilskalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Många genvägar beter sig konstigt för mig med. Knappen som som stör mig mest är Studio Forums knappen (den med rullistan som sitter precis under er logga) då den leder till det inlägget man läste först när man gick in för att se nya inlägg i tråden. Förut så togs man ju till startsidan av forumet. Samma knapp som nämns i det föregående inlägget, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...