Jump to content
Annons

Drumforge - Joey Sturgis egna trumplug


Terror

Recommended Posts

Annons

Halleluja! Ja, det låter ju käckt, men förstod inte riktigt vad den revolutionerande biten bestod av? Var det att room mics nu kunde bidra till ett helt annat sound (vilket de då aldrig gjort tidigare)? Hur gammal är Joey förresten? 19?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja inte mycket till revolutionerande där inte. Finns inget där som får mig att lätta på plånboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det Joey har gjort innan, har ett par samplingspack osv men den här videon kändes ruggigt löjlig. Som ovanstående sa så fattar jag inte alls vad det nya är. Det går ju inte bara smälla på med "revolutionize" och "redefine" på sina ställen och tro att kunden ska hoppa på tåget direkt. Men det ska ändå bli intressant att se hur den låter sen. Men blir definitivt ingen förhandsbokning i vilket fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hypen på facebook har varit sjukligt enorm. Och vissa har varit som om det är Jesus själv som var påväg tillbaka. Och revolutionerande? Knappast. Men fortfarande spännande. Köpte hans Gain Reduction, och den pluggen är skitbra. Ska bli spännande iaf att se vad man kan göra med detta. Det var ju billigt så fuck it 🙂 suger det så gör de. Inte hela världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Billigt? $259?

I jämförelse med riktiga trummor eller? Anser inte heller att det här skulle vara billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hade kvaliteten varit så bra att man pissade i brallorna av lycka och varit något revolutionerande, ja då hade det varit värt priset. Men det är det inte enligt min åsikt.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

haha ja han har lite handikappad approach. När han först nämnde sin produkt sa han "if you have plans to buy the new Ez Drums 2 (eller vad det nu heter), don't".

Men fuck it, hade pengar som låg och skräpade så kan vara kul att se vad det går att kräma ur dessa samples. Är dem värdelösa så är det ju bara sälja till någon Sturgis fanboy. Inte så svårt att hitta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha ja det här lär knappast övertyga heller. Inget som man inte kan få till med ez2. Tror nog att folk gör det han inte vill: föredrar och köper ez2 istället. Skulle jag lugnt själv göra.

har man pengar kan man ju köpa båda. Ska bli kul att se hur workflow1 är i Don Sturgianos software.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

har man pengar kan man ju köpa båda. Ska bli kul att se hur workflow1 är i Don Sturgianos software.

Ser ingen vits varför man skulle köpa båda om man har pengar. Skulle hellre bara köpa ez2 och lägga resterande på annat. Du får hylla och tycka det här är bra men tror nog inte många här eller överhuvudtaget kommer köpa det här. Däremot kommer ez2 bli en given succé. Själv inväntar och hoppas att SD3 släpps i år. Det är sex år sen tvåan släpptes. Vore på tiden den kommer snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ingen vits varför man skulle köpa båda om man har pengar. Skulle hellre bara köpa ez2 och lägga resterande på annat. Du får hylla och tycka det här är bra men tror nog inte många här eller överhuvudtaget kommer köpa det här. Däremot kommer ez2 bli en given succé. Själv inväntar och hoppas att SD3 släpps i år. Det är sex år sen tvåan släpptes. Vore på tiden den kommer snart.

Nu ska vi inte vara SÅ trångsynta. Tror dock inte att Sturgis produktioner är så populära bland de äldre mixarna. Däremot så älskar ju den yngre publiken band som han har producerat, så why the fuck not. Slänger hellre 1800kr på trumpluggar än på annat skit jag inte behöver. Testade första EZD och var inte imponerad för 5 öre.

SD3 håller jag dock med om, det vore skitkul om det kom något. Skulle också faktiskt vilja se SSD5, eller något roligt pack från typ Sneap eller någon annan inom metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...