Jump to content
Annons

Big Room


antondaniels

Recommended Posts

Hej!

Jag har försökt, försökt och försökt att skapa ett bra big room innan droppet. Ni vet det där stora mäktiga ljudet? Sorgligt nog låter mitt bara dåligt och tråkigt, känns som att jag hela tiden väljer dåliga ljud. Men jag tror det beror på mina okunskaper inom detta.

Någon som kan komma med tips? Vilka ljud ska man bygga med?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Känns som att reverb knappt är någonting om man jämför det med det man vill ha...

Känns som att reverb knappt är någonting om man jämför det med det man vill ha...

Känns som att reverb knappt är någonting om man jämför det med det man vill ha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är Big Room....Låter lite knäppt .Om man nu skall Spela låtarna i ett Bigg Room.Kaka på kaka ..Låter det som ..Håll det torrt Konsist.my 5 cent ..Menar Varför lägga på Eko när det skal spelas på ett plays som det redan Ekar i..man vill ju bevara Trycket så mycket som möjligt och inte lägga på massa skit som sedan kommer att förlöjliga .Det så kallade befintliga "Big Room" ..Spela in en Studio version senare med just Big Rom..Tänker mest på Dynamiken Som Försvinner ..? Tänker jag fel.. Nä

Kram Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är Big Room....Låter lite knäppt .Om man nu skall Spela låtarna i ett Bigg Room.Kaka på kaka ..Låter det som ..Håll det torrt Konsist.my 5 cent ..Menar Varför lägga på Eko när det skal spelas på ett plays som det redan Ekar i..man vill ju bevara Trycket så mycket som möjligt och inte lägga på massa skit som sedan kommer att förlöjliga .Det så kallade befintliga "Big Room" ..Spela in en Studio version senare med just Big Rom..Tänker mest på Dynamiken Som Försvinner ..? Tänker jag fel.. Nä

Kram Hemmpe

Äsch det är vanligt i genren. Sluta gubba dig nu 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag är nybörjare så kanske man inte ska utala sig men,jag får uppfattningen om att allt som man lyssnar på har ett reverb på outen ! Kör med Lexicon PCM Native som i mitt tycke låter fantastiskt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är Big Room....Låter lite knäppt .Om man nu skall Spela låtarna i ett Bigg Room.Kaka på kaka ..Låter det som ..Håll det torrt Konsist.my 5 cent ..Menar Varför lägga på Eko när det skal spelas på ett plays som det redan Ekar i..man vill ju bevara Trycket så mycket som möjligt och inte lägga på massa skit som sedan kommer att förlöjliga .Det så kallade befintliga "Big Room" ..Spela in en Studio version senare med just Big Rom..Tänker mest på Dynamiken Som Försvinner ..? Tänker jag fel.. Nä

Kram Hemmpe

Big room är en genre. Varför ska du svara i tråden när du inte bidrar med något?

Till ts:

Kolla youtube. Finns videos med bl.a Martin Garrix där han går igenom lite låtar.

Sylenth är bra. Hooka lite presets så är du i hamn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...