Jump to content
Annons

Problem med Kempern i replokalen [Löst]


Terror

Recommended Posts

Jag har lite problem med min Kemper I replokalen. När vi kramar på så glappar ljudet, liksom glitchar. Som om jag skulle ha en Rotary effect eller något sånt.

När jag spelar med Kempern här hemma är det lugnt, när jag spelade med den i replokalen på vardagsrumsnivå var det också lugnt, men när hela bandet kör så klappar det som fan.

Kör Kemper - Magnum 44 - Marshall 4x12.

Caben är det inget fel på då den funkar utmärkt med en vanlig topp. Kemper BÖR det I te vara fel på eftersom den funkar hemma.

Magnum 44 funkar ju bra på lägre volymer.

Fick tips på ultimate metal om att den kan slå ifrån och bli överhettad om den får för stark signal från Kempern, så jag skulle testa att cranka 44an och sänka på Kempern. Har testat båda. Full volym på 44an,låg volym på Kempern. Samma sak. Tvärtom, samma sak. 50/50 samma sak. Men det är som sagt när hela bandet spelar. Kan det vara vibrationer? Testade att ställa den på golvet, men det var samma sak där.

Idéer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Det är sjukligt mkt kräm i den lådan. 150w I stereo, och 300w i bridge mono. Sen har den en knob man kan vrida på för att simulera tube-karaktär vilket verkligen lyfter ljudet! Har också en slags definition knob som hjälper gitarren att skära igenom ljudet lite så din gitarr poppar ut lite mer. Kemper, bypassa caben I profilen, rocktron och en Marshall 412 är fan gott mos. Låter verkligen och känns som man spelar på en riktig top. Dessutom har man ju så många olika val. Riktigt trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Jag testade Kempern i repan genom att använda steget från en 5150 å sen en fyrtolva. Fantastisk ljud! Ska seriöst överväga Rocktronsteget då jag tänkt repa med Kempern i framtiden tack för recensionen!

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Jag testade Kempern i repan genom att använda steget från en 5150 å sen en fyrtolva. Fantastisk ljud! Ska seriöst överväga Rocktronsteget då jag tänkt repa med Kempern i framtiden tack för recensionen!

för den pengen blir du INTE missnöjd!

andra alternativ är Matrix GT1000fx vilken ska vara ganska transparant, och Mesa 50/50 vilken självklart färgar lite. Det är ju också en prisskillnad mellan alla tre såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...