Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jag får inte bort reverben i ljuden när jag ska använda syntarna i Cubase 7. Retrologue, Prologue, Padshop och Mystic. Kan någon förklara för mig hur man skruvar ner eller helt ta bort reverben på ljuden i syntarna? Jag får för mig att det inte går - men det kan väl ändå inte vara så? Det blir ju så grötigt i inspelningen när man ska lägga flera syntar, och alla har olika reverb!! Alexandria

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

PME: det är reverb och diverse andra effekter på de flesta ljud i syntarna som följer med Cubase 7- annars hade jag inte ställt frågan. Skulle jag ha reverb i mastern så skulle ju ALLT ha reverb - nu handlar det ju om de flesta av syntarnas ljud - inte exakt alla ljud. Synten Halion sonic går det att skruva bort reverben och effekterna, men inte i Mystic, Padshop, Prologue och Retrologue syntarna. Tack laban1 för ditt tips om att läsa manualen - något jag hatar att göra. Blir nog tvungen till det trots allt 😐 Hojta gärna till du som har Cubase 7.0 och vet hur man gör! Vänligen Alexandria

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ja, Halion har ju faktiskt reverb. De andra har delay. Det är nog lättare om du talar om vilka presets du tycker har reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...