Jump to content
Annons

Tiesto - Escape me (Avicii remix)


Dutycalls

Recommended Posts

Hej! Förlåt för om jag är inne på fel ställe. Men tror jag hitta rätt.

Jag är lite nyfiken på om någon här vet hur man lyckas göra detta:

Remix länk borttagen

från 03.00 till 05.00 nästan.

Hela uppbyggningen av pluckljudet som blir till fet och bred synth.

Vet att det trolgitvis är en square-wavform som man sakta men säkert avfiltrerar uppåt. Men kan ju inte endast vara det. Måste va minst 2-3 synthar.

Någon som har något tips eller vet 🙂?

Tack för svar

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en MIDI-synth och diverse plugins 🙂

Men det låter inte lika fylligt när jag försöker 🙂 När jag försökte skära ner på ljudet så låter det bara som ja sänker frekvenserna lite som ett vanligt filter. Låter ej som det från att ploppa utveckas till whitenoisig synth 🙁

Aja, får väl fortsätta pilla 🙂

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för synth? Hade du Sylenth1 så skulle man kunna förklara lite det lilla jag har skruvat fram men jag vet inte vad du har för typ. Det är ju iallafall bara att lägga ett lågpassfilter på sen, ställa filtrets envelope på kort attack, decay på ca hälften, sustain på ungefär lika eller mer än decay och release på runt hälften eller mindre. Amp-envelope kan du ta ungefär lika som filtrets men längre release. Sen kan man blanda vågformer, in med brus osv för att ljudet ska öppna sig rätt liksom.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Sylenth är kanon tycker jag att sitta och skruva lite i. Har inte gjort så många presets än men jag har en plan att göra ett om dagen minst dels för att lära sig och dels för att få ihop några som funkar bra. Du har ju en knapp sen som jag inte minns namnet på vid varje oscillatorsektion som du kan slå av för att inte alla voices liksom ska börja samtidigt, det är bra om man inte vill ha så tight ljud vid attacken, prova det med om du inte är nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...