Jump to content
Annons

Namnge trådar


Mossman

Recommended Posts

Jag retar mig på alla trådar som skapas där rubriken lyder: HJÄLP!!!! eller någon annan form av rubrik som inte säger något om innehållet.

Tittar man sen så vill personen kanske ha hjälp med val av mick.

Varför inte helt enkelt döpa tråden till "Hjälp med val av mick"?

Tycker alla ska skärpa sig (de som känner sig träffade), de flesta är duktiga 🙂

Känns som om det är många "nybörjare" på forumet som gör detta felet.

Tycker detta är extremt viktigt för att få ett fungerande forum.

Vad tycker ni?

/Mossmannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag tycker att det är sånt man gnäller om när man inte har något bättre för sig. detta står väl redan i bland forumreglerna?

bra rubrik, förresten.

Snark Iizak!

Även om det står i lagboken att man inte får köra bil onykter så måste människor påminnas med jämna mellanrum. Folk är idioter. Utgår man från det så blir allt så mycket lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det står i lagboken att man inte får köra bil onykter så måste människor påminnas med jämna mellanrum. Folk är idioter. Utgår man från det så blir allt så mycket lättare.

ja, och nu så slutar nog folk köra rattfulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det står i lagboken att man inte får köra bil onykter så måste människor påminnas med jämna mellanrum. Folk är idioter. Utgår man från det så blir allt så mycket lättare.

ja, och nu så slutar nog folk köra rattfulla.

Jag tror det var en liknelse. Vad vi behöver är någon som tar krafttag; det är dags att ringa Antifelaktigtrådnamnsbyrån. De kan med kronofogdens hjälp beslagta modemen i telestationerna för de ISP:er som har användare som inte namnger sina trådar korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånt där löser sig väl automatiskt. Skriver man bara "hjälp" så får man ju ingen. Ingen bryr sig att hjälpa någon som inte bryr sig. Men lägger man ner lite energi på sin fråga får man garanterat hjälp.

Men det är ju som fortkörning, det kommer alltid att hända. Bara att gilla läget... eller fortsätta förklara "reglerna".

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag retar mig på alla trådar som skapas där rubriken lyder: HJÄLP!!!! eller någon annan form av rubrik som inte säger något om innehållet.

[...] Varför inte helt enkelt döpa tråden till "Hjälp med val av mick"?

Håller med. Och det kan inte skada att ta upp det trots att det står nämnt i forumreglerna. Jag tror många inte läser forumreglerna och då är ett sånt här topic en bra påminnelse om att man kanske borde kolla igenom dom.

Å andra sidan så skulle det bli lite tråkigt om vart och vartannat topic handlade om reglerna på forumet. Det gäller att välja rätt tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ser en uppenbart dålig rubrik, brukar jag gå in och redigera om den. Dock är det inget jag hinner göra på löpande basis.

Vad man ska komma ihåg, och som någån påpekade här ovan, är att man med en tydlig rubrik också ökar chanserna att få sin tråd läst - och besvarad.

Ur forumreglerna:

När du startar en ny tråd, ge den en lättförståelig och tydlig rubrik som beskriver innehållet på ett konkret sätt. Använd också rätt forumsektion för tråden.

Exempel på dåliga rubriker: "Jag har en fråga", "Varför fungerar det inte?" och "Ljudkort".

Exempel på bra rubriker: "Hur fungerar komprimering?", "Problem med Firewire 410 och XP" och "Ljudkort som lämpar sig för truminspelning?".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...