Jump to content
Annons

Stativ till överhäng


Millen1981

Recommended Posts

Annons

Mitt stativ eller mina är ju typ bara 170-180 höga när dom är fullt utvecklade men då kommer ju problemet att man behöver en typ bom för att få in dom över trummorna. Annars kanske ja får hänga eller bygga nåt i taket bara. Har tittat runt på en del youtube videos och där ser massor av överhängs stativ bra mycket längre ut än mitt "normala".

Link to comment
Dela på andra sajter

ja nu kommer ni säkert att garva åt mig men tydligen så kunde man fälla ut en hel meter till på mitt stativ som ja aldrig riktigt sett att man kunde så nu är det inga problem alls men tack för tipsen. Detta pinsamma bjuder jag på. Tjo hejs.

Hehe, mången liknade fadäs har jag gjort, tex sjungit på baksidan av en cadiod mick tex o funderat varför det lät så illa.

När jag sätter OH är inte höjden nåt problem, men med en tung mick är det risk att det välter med ev skadad mick som följd. Jag ställer bara dit en "teatervikt" en gjutjärnsgrunka med handtag upptill och en fyrkantig urgröpning på undersidan som passar att ställa på ena stativbenet. Då välter det inte i första taget.

Riktiga såna där stativ med extra bred o tung fot kostar ju multum…

Kollade på Technics tips, de var ju inte alls så dyra…

http://www.thomann.de/se/superlux_ms_200.htm

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss fick jag anfall o skrek för mig själv, jag fick en sorts rundgång i mitt förr så väl fungerande Lexiconreverb. Jag kunde bara ha skitlite reverb på, annars började det runda o lät i evighet, kolade varenda inställning i burken o svor som en idiot. Till slut kom jag på att jag tryckt in sendkablarna till reverbet i monitorutgången istället för effect send utgångarna. Då blev det ju reverb på reverbet på reverbet osv. Nu låter Lexiconet underbart igen.

Som en kompis skrev på Facebook ang ett dåligt grävt dike, "det är nog inget fel på grävmaskinen, det är nog att det är skit på spaken".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...