Jump to content
Annons

KRK Rokit vs RCF Ayra? Eller?


Kilomi

Recommended Posts

Står i valet och kvalet efter att ha sålt iväg mina Mackie Tapco S5 som tjänat mig troget i många år nu.

Gör mest hiphop/EDM men självfallet även vocal, och märkte direkt efter en snabblyssning på RCF Ayra att en basport framåt gör stor skillnad. (Mina Tapco hade det bakåt).

"Klassikerna" är ju självfallet KRK Rokit, antingen 5 eller 6, men hur ligger det till med andra märken?

Jag tänkte lägga ut 2000kr per monitor, så 4000kr paret, och de enda jag känner mig manad till att lyssna på är just KRK Rokit och RCF Ayra igen. Har ni några tips kanske? (Jag vet, man ska lyssna själv, men tips skadar inte). Har inte tänkt mig 2.1 utan två monitorer endast.

Hit me! Tack. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kom nyss hem med Yamaha HS7. Tyckte att dom var mycket tydligare än både Ayra och Rokit6, men det stod mellan dom två efter att ha lyssnat på lite annat med, och Ayra hade överhanden. Sen sa killen på butiken att han själv föredrar Yamahas HS7, och efter en snabb lyssning så blev det Yamaha istället. Lustigt hur det kan utveckla sig. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...