Jump to content
Annons

Överväg byte av forumsplattform


Johanberg

Recommended Posts

Har ni disablat funktioner, eller är det så begränsat som det ser ut?

Detta borde (måste 2014) vara lättillgängligt direkt när man loggar in:

- "Du har blivit citerad"

- "Du har likes (ryktespilen som ni kallar det)"

- Listning av trådar du är aktiv, med ordning baserat på senast inlägg

- SÖKFUNKTION FFS

Det blir ordentligt mycket mer användarvänligt. Kan faktiskt tänka mig att många skippar forumssurfningen varannan gång här pga av detta? Skulle det visa sig att det finns dessa funktioner gömda någonstans så är det ju exponeringsfelaktigeter i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte skippar jag att surfa här. Ska jag söka en gammal tråd anvvänder jag Google, gör likadant när jag letar gammal info på helt andra sajter.

Funktionerna genom iPhone är väl lite så där. Där kan jag tex inte svara öht i en tråd utan att citera nån annan. Och är det en lång tråd med flera sidor är det ett väldigt petande innan man kan komma till trådslutet, även om man starx innan varit där hamnar jag på första inlägget. Så för att komma till slutet på den eviga snacktråden får jag citera nån i början och skriva vad som helst så hamnjar jag på slutet och kan läsa de senaste visdomsorden om kaffedrickning mm. 🙂

Det här med ryktespilen, det ska visst tas bort enligt Mats i annan ny tråd. Jag visste inte ens att den fanns. Ju mer det ändras ju sämre tycker jag, då hittar jag inte ett skit.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

I a f punkt 3 hittar du om du klickar på pilen bredvid ditt användarnamn längst upp till höger i webläsaren, och sen väljer "mitt innehåll".

Sökfunktionen funkar också helt ok om en väljer "avdelningar" istället för "sidor". För mer detaljerad sökning trycker en på symbolen för "inställningar" bredvid sökrutan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nilsson: det går visst att svara i iFönen utan att citera, är man inloggad så finns "Reply" högst uppe och längst där nere i tråden. Men jag kan hålla med om att den är lite begränsad i sina funktioner.

mvh/Peter

Edit: felsyftning

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Nilsson: det går visst att svara i iFönen utan att citera, är man inloggad så finns "Reply" längst uppe och nere i tråden. Men jag kan hålla med om att den är lite begränsad i sina funktioner.

mvh/Peter

Jag blir alltid utloggad fast jag klickar i "komihågmig" det är också lite sargigt. Det är ett ja petande med feltryck o trassel innan man kommer in igen med den lillaste iPhone 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det är bättre du kör internet analogt istället

Det är det jag gör. Använder talrörsprincipen. Det blir mycket mässingrör som ska putsas. Men det är det värt med råge. Såg nyss en förstorad bild av en cellos digitalt inspelade C-ton. Den såg ut precis som en trappa byggd i Duplo. Förskräckligt. Talrörerns kurvor o böjar måste ha en radius på minst 10 meter för att fungera optimalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi borde ju ha en app för android och iphone för själva forumet, det hade varit smidigt!

Det fanns en Studioforum-app, när jag hade iPhone 3 G S, men jag hittar inte den längre, har iPhone 4 nu. Har lagt till studioforum på hemskärmen istället.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir alltid utloggad fast jag klickar i "komihågmig" det är också lite sargigt. Det är ett ja petande med feltryck o trassel innan man kommer in igen med den lillaste iPhone 4.

Nu med iPhone 4 och IOS 7.0.4 så kommer den faktiskt ihåg mina inloggningsuppgifter. Otroligt! :-)

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...