Jump to content
Annons

Spring-reverb på 2C-Aether?


ingoelgringo

Recommended Posts

Hej hej!

Är ute efter spring-reverb och har läst på nätet att det finns på 2C-Aether som jag har men vet inte hur jag hittar det.

Mitt gehör är inte gott nog att själv lyssna igenom och inga av presetsen avslöjar i namnet att det är ett spring-reverb så därför vänder jag mig nu hit i hopp om att någon själv använt 2C-Aether och vet vad det är jag letar efter.

Målet är att hitta ett bra reverb för gura såsom i spagetti-västern musik.

Tackar så mycket i förväg för svar,

-ingo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan.. satt o försökte leta rätt på info på deras hemsida i förmiddags, på Google och på youtube..men icke.. hittade inte ett skit av värde.. men det slutade såklart med att jag köpte deras nya B2 och alla 4 presetbibliotek som är rea på fortfarande.. haha.. vilken sucker man är 😄

Well.. som sagt så hittade jag inget som kunde efterliknas ett spring-reverb i den pluggen men jag tror inte med 75 + parametrar att det är speciellt svårt att åstadkomma. Gå in å Softube's hemsida o lyssna på deras "Spring-reverb" och gitarrdemot lite längre ned på sidan där han som spelar slår an strängen och dämpar den så hör man tydligt karaktäristiken på den och vad som är kännetecknande för det där metalliska fjäderljudet.

Nu mailade jag dem angående en annan fråga kring B2 reverbet jag köpte och nämnde i samma veva "spring-reverb" .. får se vad de svarar.. Annars är du som registrerad användare förmodligen väldigt välkommen att fråga dem direkt, de verkar vara hyvens om man får läsa vad de skriver på Gearslutz.

Lycka till

Edit:

Gjorde ett test med B2 precis och tog ett preset ur högen

Det går att få till sinnesjukt ringande och allsköns konstiga fenomen i den här pluggen.. Men Aether är lite mer sansad med konstigheter så du borde vara safe där..

Jag tror du ska börja med ett mediumstort Plate-preset.

Nu kanske nedanstående heter något annat i Aether och du kanske får rodda lite med både ER och LR ( Early och Late Reflections? ) då det ser lite annorlunda ut i B2

Jag har ställt Time till straxt under 2.0 och Size runt 25 och reverbmix 20

Justera ned Density till sitt lägsta värde (-100, typ ta bort det helt ) och Diffusion kan du testa nånstans på -30. ( tog jag bort det helt lät det robot åker centrifug.)

Range 100, Random 53 Curve 29 Contour 7 och width 90

Depth och Mod rate står på 60 respektive 0.09

Nu låter de här inställningarna säkerligen rätt udda men du har något att utgå ifrån som bör efterlikna det du söker

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...