drloop (oregistrerad) Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 (redigerat) Är det någon här som har en idé om vad kent använde för trummaskin på Hagnesta Hill från 1999? Funderar på att starta en tråd om det.. Älskar virvelljuden. trummaskin? E d inte riktiga trummor på den? Vilken låt tänker du på`? Redigerat 3 juli 2014 av drloop
Linus Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet.
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 😳 SMÄKKat klart för i afton. Hyfsat med publik trots halvtaskigt väder!
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Efterroddade själv. Vart nån meter kabel att rulla ihop. 😳 Tog en timme. Som tur är får vi ha grejerna i en loge utmed scenen. 😳
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Men nu går jag på semester sååå då får andra vara ansvariga under resten av sommarens spelningar. ☺️
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Ska bara fixa sommarjobbarnas löner imorn. Tar Max en kvart å sen e de semester med mkt kaffe å dopp!!! 😆
Naymari Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet. Efter att ha lyssnat lite halvtrött på den plattan så är jag beredd att hålla med. De kan vara så att de körde via drumagog som kom ut 99'. Men det har jag ingen fakta på.
slejnard Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Såg just A million way to die in the west. Inte kalasbra menneh... fniss. xD Men hyfsat sevärd? 😮
D Vibe Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 (redigerat) Jag är ganska säker på att det inte är någon trummaskin, men däremot samplade/programmerade trummor för att feta till det "levande" trumsetet. Jag vet inte om det gäller alla låtar, men de har själva sagt att de körde med trummaskin för att få ett kallare och rakare sound. Tvärtemot skivan innan och efter. Om man lyssnar så hör man att virveltrummans ljud ofta är statiskt. Redigerat 3 juli 2014 av D Vibe
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Själv var jag tvungen att kolla på blade runner, efter allt kentprat.
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Själv var jag tvungen att kolla på blade runner, efter allt kentprat.
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Om jag hade ekonomin för det, och näring tillfört intravenöst, skulle jag fan kunna dö vid TV:n med Nat Geo, Discovery och Animal planet. Uhm... om jag inte fick näringen tillförd skulle det förstås gå snabbare. Jag menar så klart att jag har lätt för att fastna vid dessa kanaler, skulle det ha varit otydligt. xD
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 jag jobbar på något liknande, fast det är mest youtubeklipp eftersom jag bara har SVT, TV4 och TV6. Funderar på att flytta kaffebryggaren lite närmre. åsså en ninja på det.
Guitar Nilsson Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Mycket segelbåt nu. Mycket livespelande med. O köpt lite grejer å, två T-Bone 800 oh mickar o en HARLEY BENTON 1 ggr 12" gitarrlåda med Celestion Vintage 30. Nögrymt.
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 jag jobbar på något liknande, fast det är mest youtubeklipp eftersom jag bara har SVT, TV4 och TV6. Funderar på att flytta kaffebryggaren lite närmre. åsså en ninja på det. Hur menar du, ninjan på kaffebryggaren eller "ninjar" han kaffebryggaren närmre? 😕 xD
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Undrar om det inte fanns någon Umebo här på forat som kallade sig 'bone'... *sån-finurlig-undrande-emoticon-som-Grahn-typ-brukar-posta-men-inte-är-standard-och-I-cant-be-arsed-to-leta-upp-den*
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Nej alltså, inget slår väl en ninja till kaffet? Det skulle vara en kanelbulle isåfall. Fransk-tyska kriget börjar kl. 18. Historieböckerna säger att tyskland vinner.
Fidden Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 (redigerat) Kollade på den där secret life of that mitty dude eller vad fan den hette igår. Jag tycker de kan döpa om den filmen till "the eternal wait for that twist that never came" Redigerat 4 juli 2014 av Fidden
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Nej alltså, inget slår väl en ninja till kaffet? Det skulle vara en kanelbulle isåfall. Fransk-tyska kriget börjar kl. 18. Historieböckerna säger att tyskland vinner. Även sunt vernüft säger att tyskland vinner. xD
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Kollade på den där secret life of that miller dude eller vad fan den hette igår. Jag tycker de kan döpa om den filmen till "the eternal wait for that twist that never came" Laddade här med ett "Sevärd?" men släppte det hyfsat snabbt. Passar på att "varna" för Animal. Egentligen en OK film för den genren men om tanken är att man skall få rysningar och bli lite skrämd så FAIL. Tråk dot kåmm.
Pico Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Laddade här med ett "Sevärd?" men släppte det hyfsat snabbt. Passar på att "varna" för Animal. Egentligen en OK film för den genren men om tanken är att man skall få rysningar och bli lite skrämd så FAIL. Tråk dot kåmm. Eller vänta, hur kan jag ge den ett OK om den fallerar på punkten där det är tänkt de skall leverera? Whatever, se den bara inte. xD
Recommended Posts