Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ok, nu var det bara titeln jag läste fel dårå men "frukttekniker" blev ju lite märkligt.

Undrar om jag har ADHD-ögon.

Fukttekniker

Vårt kontor på Kronoparken i Umeå behöver nu utökas med ytterligare en duktig medarbetare.

Arbetsuppgifter

Jobbet som fukttekniker hos oss på Ocab i Västerbotten innefattar fuktmätningar, fukttekniska beräkningar, skadeåtgärder, skadebesiktningar mm, av fuktskadade byggnader. Du kommer att ingå i en grupp om ca fem tekniker där var och en driver sina egna projekt direkt mot kund.

Postat

är det han med dansbandslåtarna... brrrr

Låter bekant... Typ drog igång nån studio i Skara eller nåt och lirade poker eller hur fan det nu var. xD
Postat

Låter bekant... Typ drog igång nån studio i Skara eller nåt och lirade poker eller hur fan det nu var. xD

Japp de e han som e han!

Postat

Ni vet den där känslan när man känner sig nere och tröstar sig med nån komediserie, och så innehåller serien nåt par som har nått på gång men som inte vågar erkänna det. Och så blir man bara mer deppig för att man inser att man inte haft nåt sånt på g på 10 år... Den känslan har jag svårt för.

Postat (redigerat)

Köpte ny router idag. Nu får jag helt plötsligt 118 mbit/s ner och 16 mbit/s upp enligt Bredbandskollen. Och jag som betalar för 100/10. Ska det vara så? 😠

sverker-i-tunnan.jpg

Redigerat av Overkill
drloop (oregistrerad)
Postat

Lirar orgelsolo, det var inte igår. Grymt fräckt.

Postat (redigerat)

Ynf

Yeah man, YNF-TOPPER.

Lika bra att med en inspening på en gång.

Jag spelar slide på min 750 kronors enmickade Epiphone SG som kostade 750 kr ny hos Thomann. Jag har inte rört en skruv på den , tom orginalsträngarna sitter på

Polarn spelar på en Kustom Shop 335 som kostade 45000 kr… Såna har han fulla väggarna av typ

http://soundcloud.com/guitar-66/dust-my-broom-140309

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

ja det lät ju inte så illa 😑 va e d för stärkare, nån fender som vanligt?

Ja det är samma 40 watt Fender Hot Rod som jag haft i bra många år nu. Polarn spelar sin 335 genom en Koch, jävla bra stärkare…

Postat

en vacker dag jag bor i hus och har lite pengar över ska jag nog köpa mig en fender-stärkare

Många av de gamla stora Fenderstärkarna som anses vara så ruggigt bra tycker jag inte är nåt att ha. De kanske låter bra på full volym, men så kan man inte spela nånstans. Hot Rodden låter bra på låg volym, man kan tom få bättre ljud i den på riktigt svag volym än med Blues Juniorn som är på bara 15 watt. En sån hade jag innan Hot Rodden. Med den här kan man lätt spela till en skiva man samtidigt lyssnar på i en hyreskåk o ingen av grannarna fattar att det är en elgitarr, om man inte spelar hemskt mkt fel.

Hot Rodden låter förbannat bra även med Gibson gitarrer…

Postat

😄

Jag kan inte påstå att jag varit någon flitig irc:are de senaste åren. Brukar dock titta in på quakenet emellanåt och visst, där hänger fortfarande flera av samma gamla idlare som på 90-talet nån gång.

Vet inte om det är brist på responsen där eller att jag känner behov av att configga nån klient i en vecka för att öht känna mig hemma som gör att sessionerna blir korta. Möjligen en kombo. xD

Hmm, har fan för mig att perrra hänger här på studio-forum förresten.

Trancer har jag för mig hans nick här är..

Postat

Ni vet den där känslan när man känner sig nere och tröstar sig med nån komediserie, och så innehåller serien nåt par som har nått på gång men som inte vågar erkänna det. Och så blir man bara mer deppig för att man inser att man inte haft nåt sånt på g på 10 år... Den känslan har jag svårt för.

thumb_127-%5BSad%5D-%5BSuperEmoticons_com%5D.gif

Och så rör inte smileyjäveln på sig. Jaha.

Postat

Enligt stålbröst är moderatorgruppen enig om att jag gör bort mej gång på gång. Själv kan jag inte ens påminna mej när jag fick en varning senast. Dom vill uppenbarligen att jag ska sluta skriva självmant, vilket jag inte kommer att göra. Alternativet är väl att dom stänger av mej för gott, och det vet jag inte om dom kan när tekniken är som den är. Skulle inte envisas med att hänga kvar här om jag upplevde att jag var allmänt hatad eller nåt, men det kändes inte så i går. Vi får väl se som sagt. Vi kanske ses på flashback eller nåt.

Postat

Ynf

Yeah man, YNF-TOPPER.

Lika bra att med en inspening på en gång.

Jag spelar slide på min 750 kronors enmickade Epiphone SG som kostade 750 kr ny hos Thomann. Jag har inte rört en skruv på den , tom orginalsträngarna sitter på

Polarn spelar på en Kustom Shop 335 som kostade 45000 kr… Såna har han fulla väggarna av typ

http://soundcloud.com/guitar-66/dust-my-broom-140309

Låter bra! Lite mkt dist på guran bara. Du lirar grymt! Det är mer spets på andragitarren-bättre sound. Men de två gitarrerna ihop låter riktigt fint å separerade! Bra gjort!

pjocke (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nu har jag röstat i studiomellon. Det ska ni också göra. 😑

Snabblyssnade på några låtar. Andreas Bloms bidrag låter Rusiak på ett skönt sätt. Får nog ge alla bidragen en ärlig chans...

EDIT: dumihuvet

Redigerat av pjocke
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.