Jump to content
Annons

Komplete 9 cpu?


Drake

Recommended Posts

Har en två år gammal Macbook Pro, men en väldigt kraftfull sådan, med snabb processor. När jag jobbar i Logic så kan fläkten efter ett tag få jobba en del när projekten börjar bli större. Datorn blir också ganska ansträngd av att streama Netflix. Nu ska jag byta hårddisk, till nya Samsung EVO ssd. Tänkte sedan köra NI Komplete 9 på datorn. Undrar lite om pluggen är mycket krävande och om jag kommer att få finna mig i ännu mer fläktarbete? Nån som har ngn erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte 9:an just, men jag ser knappast Komplete som en "plugg". Det du får är en jävla massa instrument i form av samplingsbanker som styrs via spelaren Kontakt. Dessa samplingar kan antingen streamas från disk, eller routas om så att de går desto mer från RAM i stället, vilket sker i Kontakts (samplingsspelarens) gränssnitt. Vet ej hur det är när du, som jag förstår det, tänker köra både samplingar och själva programmet från samma HD. Man brukar föredra att ha det på olika diskar då det är olika processer. Men eftersom det är SSD lär det nog flyta på ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack JohnRick,

Tänker väl precis som du, att det beror på hur många instrument jag kör samtidigt helt enkelt. Vet också att det kanske är mer optimalt att köra från separat disk. Men peppar peppar, jag har tidigare haft allt i samma ssd-disk och det har rullat på klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...