Jump to content
Annons

Nygammal Dark Continent keyboardist!


Michc

Recommended Posts

Hej alla, en kort presentation av mig och mitt musicerande är kanske på plats.

Jag heter Miche Carlqvist, och kommer från Kristianstad i Nö Skåne. Har spelat keyboard/synt i band och andra former under fler år än jag vill fundera på.

Under 80-talet började jag, parallellt med mitt bands "riktiga" studio inspelningar (vi gjorde hela paketet ett antal singlar tre fullängdare LP/CD samt videos, MTV, turneer mm) även leka med portastudios, Atari och heminspelning.

Jag har under senare år varit delägare i en numera nedlagd semi proffs studio (Pro Tools HD) vid havet i Åhus trakten och därför bygger jag nu upp en ny lekstuga/hemma studio igen, därav att jag hittat hit igen.

Värt att nämna är väl kanske oxå att mitt gamla band Dark Continent lyckades under devisen "Återuppstå och Dö" göra sin första reunion spelning på Tivolirockens 30 års jubileum i somras. Detta blev mycket på grund av att det även var bandets 20 års jubileum som avsomnade, då vårt sista gig var på just Tivolirocken 1993.

Jag spelade i somras på mina gamla trotjänare en Roland Juno 106 som varit med sedan start i mitten på 80-talet och en Roland JV30 som jag tror köptes runt 90. För den intresserade finns det numera en Dark Continent kanal på Youtube där videos från förr samt delar av en blivande "Rockumentary" från årets reunion kan beses. Titta gärna in och se hur gamla rockers lyckas, som Lou Reed sjöng "As a good wine Im getting better as I get older"

Här kan det bevisas för vår del: http://www.youtube.c...BCukXDnVmC892eg

Ciao

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...