Jump to content
Annons

SX2 till ljudpålägg av enklare videoprojekt?


Fredrikmo

Recommended Posts

Hejhej...jag har "assignat" mig själv att lägga nytt ljudspår på en enklare videoproduktion men undrar om någon här anser att det går bra att göra det med Cubase 2.2. Jag vet ju att funktionen finns men är SX ett hyfsat verktyg att göra det?

I annat fall lägger jag ner projektet. Jag vägrar nämligen att köpa Nuendo (eller Pro Tools för den delen); dels för att jag inte har råd och dels för att jag inte kommer att jobba med videohantering i "viktig" skala. Jag har ju inte ens uppgraderat till SX3 än (tur för mig -- jag behöver pengarna till uppgranderingen av GS160 till GigaStudio 3 -- ett "måste" för min del, har jag förstått).

Nå, tjejer och killar...tacksam för åsikter i frågan.

Redigerat av Fredrikmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SX2 fungerar ypperligt för enklare projekt. Det är bara att importera filmen och köra, ljud fungerar precis som när du håller på med musik. Enda skillnaden är att du får ett videospår och kan dra upp en videomonitor. Rekommenderar att du stänger av previewn i trackview dock, den kan slöa ner som fan (speciellt med mpeg-filer) och är egentligen ganska onödig.

Link to comment
Dela på andra sajter

SX2 fungerar ypperligt för enklare projekt. Det är bara att importera filmen och köra, ljud fungerar precis som när du håller på med musik. Enda skillnaden är att du får ett videospår och kan dra upp en videomonitor. Rekommenderar att du stänger av previewn i trackview dock, den kan slöa ner som fan (speciellt med mpeg-filer) och är egentligen ganska onödig.

Tack för tipsen! 😎 Jag ställer in det som du sagt.

Då kör jag så! Det blir MPEG-1 och 2... Thanks!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...