Jump to content
Annons

tvåtakt

Recommended Posts

Jag kör med Cubase LE 5 och tycker 5an känns bra, har annars bara använt 3an å då är 5an bättre enligt mej.

6an verkade gå ganska obemärkt förbi när det kom, varför?

Sedan kom 7an med dunder å brak istället.

Anledning?

Jag funderar på vad jag ska köpa. Vill slippa krångel med nedladdade versioner men vill nogi nte pynta ut så där sjukt med pengar för ett program än:

Jag kan tänka mej köpa begagnat.

5an är jag hemma på å gillar. Men vad har 6an mer att erbjuda?

Och 7an?

Har läst mycket krångel med installation av 7an plus en del instabilitetsproblem.

Har haft lite problem med LE 5 iallafall. Hur är 6an?

Fan va idiotisk trådstart, men vi kör på det sålänge... Haaaahah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör 5:an och det funkar utmärkt! Jag satt och pillade med 7:an under några timmar men tyckte det kändes väldigt plottrigt.

6:an har jag inte testat.

Jag känner inget behov av att uppgradera till Cubase 6/7 i dagsläget.

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att du behöver en usb-dongel till Artist och Full-Cubase även tidigare "studio-variant". LE, Elements mfl kan man köra utan.

Jo men det räknar jag ju med att få när jag köper det begagnade

Störigt ord förresten... Dongel 😛 hahaha

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle utan tvekan välja att köpa 7:an, så att du har den senaste. Vill du, så kan du installera äldre versioner också, eftersom din C7-licens gäller för dem också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser nästan bara dåligt om Cubase 7, så det vågar jag mej inte på.

Begagnat Cubase 6.5 ELLER något annat om det finns ett alternativ som är väldigt likt Cubaes, framförallt måste man kunna sköta zoom å flytt med tidslinjen!

Presonus Studio One ska vara rätt likt Cubase vad jag har förstått... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast har provat nu å zoom/flyttning med tidslinjen har dom ändrat... Varför kan man ju undra, det mesta andra ser rätt lika ut ju...

Skitirriterande!

Å trumkvantiseringen lät skit och blev ur fas å allt så Studio One går helt bort

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

De två stora grejer med 5-7 är chord track och att 64-bitars fungerar riktigt bra. Nya mixern 7:an tar dock prestanda. Men det är fortfarande många gamla buggar som aldrig tycks bli fixade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska dom göra det så omöjligt att få tag på 6an om 7an är så kass?

Hade nog hellre gett dom pengar för 6an än 7an.

Fan va svårt det ska vara att bestämma sig

Det är väl det normala överallt annars också, att när en ny version släpps, så slutar den gamla säljas (Steinberg tar till och med de gamla i retur och byter ut dem till nya åt handlarna, så att handlarna inte behöver dumpa priset för att bli av med gamla som fortfarande finns kvar på hyllan) - men som sagt, så om du är orolig, så gäller licensen till 7:an även för de äldre versionerna, så att du kan köra med dem istället om du mot förmodan hellre vill det.

7:an funkar för övrigt mycket bra. Jag har bara haft trassel med vissa gamla pluggar som har bråkat - men då är det ju bara att uppdatera de pluggar som inte vill vara med, eller ta bort dem om det inte finns uppdateringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om man då redan har 7an så borde det vara ganska billigt att uppgradera. 🙂

...och om man sitter kvar med 5:an när 8:an kommer, så blir det samma uppgraderingspris som det är från alla småversioner, så det är i så fall definitivt läge att uppgradera innan det blir för sent...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det tog bara ett år mellan Cubase 6 och 7, håller Steinberg den takten borde ju 8:an vara på G snart...

Cubase 6 kom 2011-01-17 och cubase 7 kom 2012-12-05 dvs nästan 2 år emellan.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl det normala överallt annars också, att när en ny version släpps, så slutar den gamla säljas (Steinberg tar till och med de gamla i retur och byter ut dem till nya åt handlarna, så att handlarna inte behöver dumpa priset för att bli av med gamla som fortfarande finns kvar på hyllan) - men som sagt, så om du är orolig, så gäller licensen till 7:an även för de äldre versionerna, så att du kan köra med dem istället om du mot förmodan hellre vill det.

7:an funkar för övrigt mycket bra. Jag har bara haft trassel med vissa gamla pluggar som har bråkat - men då är det ju bara att uppdatera de pluggar som inte vill vara med, eller ta bort dem om det inte finns uppdateringar.

Vad har du för prestanda på din dator med C7?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...