Jump to content
Annons

Hur monterade ni GIK's diffusers? (frigolit)


Terror

Recommended Posts

Annons

Jag använde bara vanlig dubbelhäftande tejp. Enkel att sätta dit och enkel att ta bort. Köpte för 49 kr på k-rauta: http://www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=POWERSTRIPS%20LARGE%20DUBBELH%C3%84FTANDE&c=Tejp&category=Krauta23210%28Rautakesko%20Sweden%20Catalog%29&cat=K-Rauta%20Sweden%20VCatalog&pid=000000000501007412%28Rautakesko%20Sweden%20Catalog%29&PageSize=10

Sen kan jag väl tycka att deras frigolitdiffusers inte är världens bästa direkt. Inte riktigt samma klass som deras paneler. Men vad kan man förvänta sig av lite frigolit. Deras trädiffusorer ser mer intressant ut dock. Är lite sugen på en beställning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Till frigolit (och akustikskum) ska du använda vattenbaserat lim, som exempelvis PL600, som finns på byggmarknaderna. Lösningsmedelsbaserat lim smälter materialet, så det är mindre kul... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontaktlim är uteslutet i alla fall.. Det smälter sönder frigoliten! Men jag funderar lite.. Hur kan man använda material av frigolit som akustikbehandling? Borde bara funka i höga frekvenser och med tanke på en massa luftbubblor i den plasten så borde det skapa nya problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...