Jump to content
Annons

Börjar om... Laptop?


tvåtakt

Recommended Posts

Jag ger upp med tråden om "dator att ta med sig" och börjar om på ny kula, känner mej mest suger på laptop nu.

Jag har kollat lite på Inet å dom här är dom enda som verkar vettiga:

https://www.inet.se/produkt/1970618/asus-g46vw-rog

https://www.inet.se/produkt/1970609/asus-k56cm-i7-8gb-gt635

Men frågan är, jag behöver verkligen inga spelgrafikkort. Å där är problemet; jag kan inte hitta datorer med likvärdig prestanda med "simpla" graftikkort (för jag antar att fancy grafikkort inte direkt hjälper vid musikproduktion)

SNÄLLA INGA FÖRSLAG OM MAC DEN HÄR GÅNGEN! Jag klarar inte av Mac helt enkelt!

Min flickvän har en inspelningsdator hemma med Mac och jag har provat den flera gånger och blir bara förbannad varje gång.

Jag har provat andra Mac-datorer förut också å jag blir inte klok på skiten.

Både stationära och bärbara, både för internetsurfande och inspelning, men nej. Mac är inte min grej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag viker mej för Windows 8, hittar ändå inga Windows 7 datorer, och jag tänkte att så fort jag är i programmet så är det väl skitsamma om jag sitter med 7 eller 8, för jag kommer inte ha datorn till något annat i hela världen än till att spela in musik på. Så vad som händer i bakgrunden är helt irrelevant.

Men Mac vill jag inte ha för dom kontrollerna är kissbajs enligt mitt tycke

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra processor och bra ramminne är det du skall kolla efter. Superbra grafikkort behöver du bara om du skall spela dom senaste spelen. Intels grafikkort funkar bra, dom är på många av dom billigare laptopsen. Jag har bla en acer med intels grafikkort och det är inga problem att kolla på streamad film via hdmi till tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Av dom två du listat är den översta med 4 kärnig processor. Den skulle jag ta. Men om den funkar utan krångel för musik kan man inte veta. Min PC laptop med W7 måste jag stänga av wireless adaptern för att få att funka bra för musik.

4 kärnor mer krut=mer skoj!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra processor och bra ramminne är det du skall kolla efter. Superbra grafikkort behöver du bara om du skall spela dom senaste spelen. Intels grafikkort funkar bra, dom är på många av dom billigare laptopsen. Jag har bla en acer med intels grafikkort och det är inga problem att kolla på streamad film via hdmi till tv.

JAG VET! Läste du ens vad jag skrev i första posten 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste precis att jag kan ta bort Mac på en Mac-dator och installera Windows istället, det låter ju faktiskt rätt spännande! 😎 men då måstej ag ändå HA RÅD med en jävla Mac å dom är ju fan pissdyra...

Jag har en MacBook Pro till salu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG VET! Läste du ens vad jag skrev i första posten 😏

Om du redan vet allt varför ens starta tråden. Du kan ta dina attitydsproblem och krypa tillbaka under den sten du kom ifrån.

Och sen gå till en datoräffar och fråga dig fram så slipper vi menigslösa trådar med kaxiga trådskapare som dig

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha simpla grafikkort (ej dedikerat minne) så finns Acer's bärbara som har i7 och minst 6GB RAM. Dock finns risken att de då även har 5400 rpm på HD'n vilket kan vara flaskhals vid hög trackcount. Längre ner i pris än så lär du dock inte komma.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Om du redan vet allt varför ens starta tråden. Du kan ta dina attitydsproblem och krypa tillbaka under den sten du kom ifrån.

Och sen gå till en datoräffar och fråga dig fram så slipper vi menigslösa trådar med kaxiga trådskapare som dig

Jag förklarade ju i trådstarten att jag funderade på dessa datorer men tänkte att det kan ha varit onödigt med tanke på att det var så fancy grafikkort... Då behöver jag ju inte få ytterligare en påminnelse om något jag redan vet 🙂

Å jag vet långt ifrån allt, annars hade jag inte frågat om råd.

Jag har en MacBook Pro till salu! 🙂

Vad kostar det och vad är det för prestanda å grejor?

Fast jag kan ändå inte köpa nåt nu, jag kan bara lägga undan småpengar varje månad.

Inte förrän i december iallafall kan jag köpa nåt, kanske januari... Men då är den nog redan såld antar jag.

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste precis att jag kan ta bort Mac på en Mac-dator och installera Windows istället, det låter ju faktiskt rätt spännande! 😎 men då måstej ag ändå HA RÅD med en jävla Mac å dom är ju fan pissdyra...

Jag kör bootcamp på min macbook. har windows 7 med cubase och os x med logic. funkar fint faktiskt. problemet är väl att tangentbordet inte riktigt är optimalt för windows, men om man sitter och jobbar med musik vill man ju ändå ha externt tangentbord och mus, så det är ju bara att ta något gammalt windowstangentbord man har liggande.

Jag är inte heller så tät, så jag köpte helt sonika en gammal macbook pro på blocket för typ 7 papp. är fullt tillräckligt kraftfull, och har 8 gb minne och sådär. har hittills gått utmärkt att köra alla projekt jag testat från vår studiodator även om de är ganska tunga och jävliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du redan vet allt varför ens starta tråden. Du kan ta dina attitydsproblem och krypa tillbaka under den sten du kom ifrån.

Och sen gå till en datoräffar och fråga dig fram så slipper vi menigslösa trådar med kaxiga trådskapare som dig

+1 (och så var det i TS förra tråd också)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör win8, tycker det snurrar bättre än 7an. Det är mest det där Metrogränssnittet som stör lite, men annars är det ett klart steg upp.

Du kan köra OSX på PC också. Det är ju nästan bara operativsystemet som skiljer ut mac. Fast det är väl inte helt lagligt tror ja. (kunde inte heller låta bli 😛)

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

+1 (och så var det i TS förra tråd också)

Jo jag vet att jag kanske är rätt vresig men jag önskar bara att folk kunde undvika att tipsa om saker som jag skriver att jag INTE vill ha tips om i förstatråden. Borde vara rätt uppenbart tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet att jag kanske är rätt vresig men jag önskar bara att folk kunde undvika att tipsa om saker som jag skriver att jag INTE vill ha tips om i förstatråden. Borde vara rätt uppenbart tycker jag

Bara o vänja dig här ska alla vara så duktiga som möjligt även om dom råkar döda nån påköpet.

Fråga om vilken syrehalt sjön Skagern brevid Vänern har och du kommer få svar på varför Boeings Vingar inte är gjorda av Stål och om du inte tackar kommer du bli hånad!

Och frågar du saker ingen vet kommer dem tvinga dig att lära dig mindre så du inte ställer frågan igen. Fortsätter du kommer du bli kallad psykfall och bli attackerad av alla som vill ta ut sin frustration över att deras musik är ungefär lika intressant som en påse med hundskit.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara o vänja dig här ska alla vara så duktiga som möjligt även om dom råkar döda nån påköpet.

Fråga om vilken syrehalt sjön Skagern brevid Vänern har och du kommer få svar på varför Boeings Vingar inte är gjorda av Stål och om du inte tackar kommer du bli hånad!

Och frågar du saker ingen vet kommer dem tvinga dig att lära dig mindre så du inte ställer frågan igen. Fortsätter du kommer du bli kallad psykfall och bli attackerad av alla som vill ta ut sin frustration över att deras musik är ungefär lika intressant som en påse med hundskit.

frustrerad? Hoppas du får en bättre dag imorgon. 🙂

(OBS, ingen ironi.)

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

frustrerad? Hoppas du får en bättre dag imorgon. 🙂

(OBS, ingen ironi.)

Nej då det är ingen fara med mig 🙂

Det värsta är över nu. Ville mest bara varna TS för att gå i samma fälla som mig.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...