Terror Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Har en http://www.epiphone....l-Standard.aspx jag inte använder så mycket. Tänkte byta mickar i den till något mer intressanta. Funderar på ett par emg eller duncans. Har SD blackout på min schecter och vill ha något annat i denna. Tips på mic som faktiskt går att trycka in i guran? Om det ens går haha... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ManJIT Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Jag satt i ett par Heaven 57-mickar i min Epiphone LP Custom. Låter underbart. http://www.lundgren.se/mics/humbucker/ Men du verkar inte vilja ha ett bättre humbucker-ljud utan ett annat ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 (redigerat) duncan JB! Gibson t498 överaskade mig väldigt, hade tänkt byta ut den direkt då jag köpte mig Les Paul Classic, men jävlar vad bra den låter för hi-gain. Redigerat 30 september 2013 av vmbr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Dimarzio super distortion bridge Och duncan sh-2 eller sh-1 i neck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Duncan custom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Duncan distortion om det ska vara aggressivt ljud. Fullshred funkar bra också. Har en i min Schecter. Inte lika aggressivt ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 30 september 2013 Trådstartare Dela Postat 30 september 2013 Älskar min ATX solo jetblack med SD Blackouts. Jag vill nog köra på Duncans, men inte på blackouts. Funderar på ett par passiva så jag slipper fixa hål för batteri. Och ja, jag kör metal rakt igenom! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Ja annars kanske Black Winter då. Blackouts gillar jag inte. Låter som någon har lagt en blöt handduk över typ. Enda aktiva jag hört som låter vettigt är EMG JH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Dom bästa aktiva står mellan dave mustaines livewires eller emg 57/66, i mina öron då. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 30 september 2013 Trådstartare Dela Postat 30 september 2013 missade ni att jag skrev att jag vill ha passiva? Så jag slipper batteriet ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 missade ni att jag skrev att jag vill ha passiva? Så jag slipper batteriet ^^ Passiva JBs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 missade ni att jag skrev att jag vill ha passiva? Så jag slipper batteriet ^^ Inte alls. Du har redan fått tre råd om SD mickar från mig. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Passiva JBs! http://www.youtube.com/watch?v=SYqM_cIPzWM Satt JB på min ESP Horizon när jag köpte den. Gillade inte den. Eller vad sägs om SD Invader då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Satt JB på min ESP Horizon när jag köpte den. Gillade inte den. Eller vad sägs om SD Invader då? Var den för diskant tyckte du? Jag har haft JB i både gibson SG och LP och det lät riktigt bra, de är ju dock ganska basiga och stora i tonen själva gitarren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Jo då kanske de passar bättre. Det är ju alltid så svårt veta om en mick ska passa i ens gura oavsett vilka tester som finns ute på tuben och om man har en annan gura. På en passar den hur bra som helst men på nästa gura nä...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 30 september 2013 Dela Postat 30 september 2013 Där finns bara en passiv mick som funkar bra i alla typer av gitarrer. Och det är EVH Frankenstein bridge humbucker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 30 september 2013 Trådstartare Dela Postat 30 september 2013 Inte alls. Du har redan fått tre råd om SD mickar från mig. 🙂 tack så mycket! får teta flera helt enkelt! hur pass svår är processen egentligen? säger jag som jobbar som elektriker haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
enghell Postat 4 oktober 2013 Dela Postat 4 oktober 2013 (redigerat) Beror på vad för sound du är ute efter, men i alla fall något från Bare Knuckle Pickups, världens bästa passiva mickar. 🙂 https://bareknucklepickups.co.uk/main/ Och nej, det är inte svårt. Redigerat 4 oktober 2013 av enghell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Har du tittat på Teslas mickar? Billiga är de dessutom. http://www.guitarnet.se/gitarrer-tillbeh%C3%B6r/gitarrmickar-11793869 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Den klassiska Seymour Duncan-kombinationen JB och '59 är en av mina absoluta favoriter. Ruskigt snyggt riffsound till allt från ACDC till supersaturerad 80's metal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 är nog inte din grej men jag hade ett par tonerider rebel 90 (p-90 i humbucker modell) på min hagström swede och de lät riktigt bra. http://gitarrdelar.se/index.php?cPath=59_71_115 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.