Jump to content
Annons

Köp av digital Trummor ..


Kul att få va med

Recommended Posts

Annons

Det beror på. Jag sitter på ett Yamaha DTX900 (Yamahas hi-end) och det är det bästa köp jag gjort. Innan hade jag ett DTXExpressIV, vilket då enbart var gummiplattor. Spelmässigt har det kitet du nämner (DTX562) fördelen att ha TCS, och inte gummi. Det lär vara Yamaha's egna "Textured cellular silicone", vilket jag själv tycker är långt bättre än alla mesh heads. Gummicymbalerna känns som de gör, där är väl ingen större skillnad. Responsen kan jag inte svara på, men den bör vara lika god som vilket annat set i den prisklassen, så det är ingen ko på isen. Ljuden är en annan femma. Även om du går upp till de dyraste fanskapen är det fortfarande få, om inga, digitala kit som har inbyggda ljud värda att lyssna på. Vissa hävdar att Rolands TSD-30 är ok. Eller 2box's Drumit5. Bäst är om du skaffar trumpluggar till datorn, ifall du vill kunna spela till bra ljud (Addictive Drums, Superior Drummer etc.). Det är därför dessa pluggar har en marknad. Inte sagt att modulljuden är värdelösa - de funkar till övning och möjligen till att göra mindre rep med i bästa fall, men mycket annat än övar med dem gör jag inte.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara ska ha ett bra ljud hade jag rekommenderat ett akustiskt kit. Yamaha eller Roland är det som gäller om du ska ha digitalt. Om din budget är fast så funkar det kitet du nämnde. Kan inte svara på om hihatstativ ingår. I mitt fall gjorde det iaf det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...