Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

När jag ska spela in MIDI i cubase så är in och out helt röda, det kommer alltså inte upp nån meny där man kan välja out, t.ex. när man vill köra ett ljud i MIDI.

Vet heller inte hur man får fram ljuden så man kan köra de via min MIDI synth. har följt alla tips ja hittat i manualen men inget verkar funka. Sen det med bankerna och program, hur funkar det???

Har t.ex. ett program som heter Absynth, hur får ja de ljuden att bli inspelade i cubase, de verkar inte gå att få nån signal att komma över till cubase.

Annons
Posted

Det underlättar att veta vilken version av Cubase du har...

Jag skulle rekommendera att du läser "Getting Started"-manualen, eftersom du då får en hyfsad grund att stå på. Om du går igenom den bit för bit, så får du igång det mest grundläggande i programmet och har sedan lättare att ställa frågor som är möjliga att svara på.

Det borde nog också finnas en notis om hur man får igång det i Cubase, i Absynth's manual...

Posted

har Cubase SX, Absynth programmet är installerat i program menyn på samma hård disk men inte i samma mapp som cubase.

Sen är IN: Out: menyerna helt röda vid MIDI projekt i cubase. Alltså där manska kunna ändra vilket ljud man ska använda.

Posted
Sen är IN: Out: menyerna helt röda vid MIDI projekt i cubase. Alltså där manska kunna ändra vilket ljud man ska använda.

😆 Meny? Det blir enklare om du pratar i någorlunda rätta termer 😄

Midi in och out aktivitetsindikatorn i transportpanelen eller Midi In och out i midi input / outputselector

om menyerna är helt röda måste det vara en bugg i programmet... det har jag aldrig varit med om 🙂