Maus (oregistrerad) Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Tjenare! är ny här på studioforum och tänkte börja med en fråga. Är inne i FL studio;s playlist och har ett freq-filter till en melodi, men innan melodin kommer så har jag en kick. Även fast jag lägger filtret bara under melodin så påverkas kicken i början innnan ens de har "nått" filtret. Kan påpeka att jag har gjort filtret från master i mixern för att om jag gör filtret i insert 1, 2 osv så funkar inte filtret? Hur gör jag för att filtret inte ska "påverka" kicken? /Maus
jontah Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Tjenare! är ny här på studioforum och tänkte börja med en fråga. Är inne i FL studio;s playlist och har ett freq-filter till en melodi, men innan melodin kommer så har jag en kick. Även fast jag lägger filtret bara under melodin så påverkas kicken i början innnan ens de har "nått" filtret. Kan påpeka att jag har gjort filtret från master i mixern för att om jag gör filtret i insert 1, 2 osv så funkar inte filtret? Hur gör jag för att filtret inte ska "påverka" kicken? /Maus Har du automatisterat filtret så att det är öppet annars? annars är ju kicken filtrerad hela tiden
Demonproducenten Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 vill du processa en melodi ska du lägga det på den kanal där melodin finns kicken ska ha en egen kanal
Maus (oregistrerad) Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Felet var att Pattern 1 hade försvunnit så det blev fel kanal på alltihop.. Tack för hjälpen! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.