Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj,

Har kört pÄ en iMac i ca 4 Är och Àr nu sugen pÄ en liten uppgradering. Har funderingar pÄ en ny iMac eller mac mini och sen köpa en extern skÀrm.

Har lÀst en del om överhettningsproblem hos iMac, vet ni om detta Àr ÄtgÀrdat för 2013 modellerna?

Är sugen pĂ„ en 27" skĂ€rm men undrar om det gĂ„r att hitta en bra skĂ€rm som passar till mac mini för max 5000kr gĂ€rna lĂ€gre 😉

Kanske dyker upp lite fler frÄgor lÀngre fram

Tackar

Annons
Postat

Jag tror att min nÀsta dator blir en Mac mini. AnvÀndare (hÀr pÄ forumet) verkar nöjda och ÄteranvÀndning av skÀrm mellan datorbyten sparar lite slantar, antar jag. (Kanske tom sÄ att man kan byta dator oftare?) Men mitt anvÀndande Àr numera mer Ät Ipad-hÄllet sÄ min stenÄlders-PC fÄr vÀrma kÀllaren ett tag till.

Postat

Det lÄter positivt.

Förslag pÄ skÀrm mottages tacksamt, och dÄ inte apples egna ( för dyr tyvÀrr )

Postat

VÀnta med att slÄ till pÄ Mac Mini. Macarna kommer snart bli uppdaterade med Haswell-proppar. Nyligen fick MacBook Air det.

Kan tÀnka mig att Apple kommer att yppa nÄt om det nu den 10e september

Postat

VÀnta med att slÄ till pÄ Mac Mini. Macarna kommer snart bli uppdaterade med Haswell-proppar. Nyligen fick MacBook Air det.

Kan tÀnka mig att Apple kommer att yppa nÄt om det nu den 10e september

man ska alltid vÀnta med att köpa dator...

Postat

Blir billigast sĂ„ 😉

Postat

Vad jag menar Àr att det lÀr ju kÀnnas rÀtt sunkigt om guranisten köper en mac idag och sÄ kommer det en ny om 6 veckor.

Postat

Dells 24 eller 27 vad de nu heter verkar rÀtt bra...U2411/U2711 eller nÄt heter de...

Postat

Hur stora skĂ€rmar sitter ni med? Är sugen pĂ„ en 27" men det kanske man inte behöver, kanske bĂ€ttre med tvĂ„ mindre skĂ€rmer i sĂ„ fall.

Eller vad tycker ni era studiorĂ€var 🙂

Postat

Kör med tvÄ 24"

Vill byta upp till tvÄ 27"

Men sen vet man inte. Iom nya Mac Pro som har stöd för tre st 4K sÄ undrar man vad som lÀgger runt hörnet?

Det har alltid varit snack om pixlar hit o dit.

Kommer det nya skÀrmar pÄ 27" i 4K?

Pixlar Àr alltid trevligt. MEN pixeltÀthet Àr trevligare.

• Gilla 1
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Stort e bra jag kör med en 50 tummare som tredje monitor pÄ en av mina datorer. Lite för stort för bra upplösning men streamad hd film funkar kanon. Och logic blir stort som fan hehe.

Postat

Vad tror ni om dom 5400 rpm diskar som sitter i mini, klarar dom av att köra logic med ca 6-7 audio och 4-5 spÄr med mjukvaruinstrument?

Vet att det finns fusion drive tex men dÄ springer ju priset ivÀg ocksÄ

Postat (redigerat)

Vad tror ni om dom 5400 rpm diskar som sitter i mini, klarar dom av att köra logic med ca 6-7 audio och 4-5 spÄr med mjukvaruinstrument?

Vet att det finns fusion drive tex men dÄ springer ju priset ivÀg ocksÄ

Det jag skulle göra Àr att byta ut den dÀr 5400rpm:aren o slÀnga in en SSD istÀllet... de har ju blivit lite mer prisvÀrda nu. DÀr fÄr du riktigt bra prestanda. VÀntar sjÀlv pÄ att slÄ till pÄ en Mac mini men tÀnkte avvakta o se om de inte kommer med en nyare historia i form av Haswell och intels HD 5000 grafik... Men 6-7 audio o 4-5 mjukvaruinstrument ska den lugnt klara. Finns exempel pÄ nÀr nÄn som slÀngt in SSD o 16GB minne har över 100 audio spÄr utan nÄgra som helst problem...

Redigerat av Evil_E
Postat

Har inte hÀngt med i utvecklingen riktigt men vad skiljer SSD och Fusion Drive?

Postat

Har inte hÀngt med i utvecklingen riktigt men vad skiljer SSD och Fusion Drive?

SSD Àr ju en ren flashdrive med bra lÀs/skriv prestanda medans fusion Àr en traditionell hÄrddisk + en flashdrive i mindre storlek och sedan programvara som kollar vad du oftast anvÀnder/öppnar och flyttar de mest förekommande programmen till det snabbare flashminnet. Ska tydligen fungera rÀtt bra. Personligen tar jag hellre grym prestanda rakt igenom till ett högre pris. I Mac mini fallet mÄste man ju betala ett par tusen kronor mer bara för att fÄ möjligheten att vÀlja fusion drive medans om man gÄr pÄ SSD spÄret kan vÀlja billigaste mac minin och byta ut den lÄngsammare 5400 rpm:aren o slÀnga en blixtsnabb SSD till ett "rimligt" pris.

Postat

Tackar 🙂

KĂ€nns ju som om enbart en SSD Ă€r mer driftsĂ€kert ocksĂ„ pga att det inte Ă€r nĂ„tt mekaniskt. Jag har ocksĂ„ tĂ€nkt att vĂ€nta pĂ„ en ev ny mac mini...... Bara det inte blir för lĂ„ng vĂ€ntan 😉

Postat

Det finns inga rykten Ànnu, men vore ju konstigt om de INTE uppdaterar Àven Mini... tror den med minst 8GB minne o snabb SSD kommer att duga alldeles utmÀrkt som musikdator för min del.

Postat

För skoj skull hörde jag med macoteket om/hur det var att sjĂ€lv byta ut den interna disken till en SSD pĂ„ en i5 mini. Enligt dom sĂ„ gĂ„r det inte att göra det 🙁

TÀnkte om man skulle komma lite billigare undan. Tror nog jag klarar mig med den aktuella mac mini om det som sagt gÄr att uppgradera den. Men det verkar det ju inte göra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.