Jump to content
Annons

Ljud försvinner vid in-/uppspelning [LÖST]


BluesBoy

Recommended Posts

OK, blir officiellt galen när som helst.....

När jag sitter och har ett audiospår inspelningsklart, så hör jag gitarren utmärkt i monitorer/hörlurar, men så fort jag sätter igång inspelning (eller enbart uppspelning för den deln) så kapas ljudet från gitarren. Jag kan alltså inte spela in samtidigt som jag lyssnar på det som redan finns inspelat.

Jag kan således inte heller spela (trots att spåret är i inspelningsläge) till musiken som redan är inspelad.

Spelade in senast i förrgår och fattar f-n inte vad som hänt.

Enda skillnaden mot för när det senast funkade är att jag installerade Soundflower, men det är borttaget.

Har även uppadaterat MC (Mix Control).

Logic 9

Scarlett 18i6

Kan ge mig sjutton på att det hänt något galet med MC......mycket krånglig j-a mixer. 😛

Några idéer?

Har prylar jag behöver spela in så det känns lite jävligt justnu....

Tack på förhand.

Edit: stavning

Edit 2: Signal in till Logic finns fortfarande, men använder jag tex Guitar Rig så rör sig inga mätare där.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

OK, tror jag löst det.....

Finns tydligen något under "Options"-->"Audio" som heter "auto input monitoring", som verkade vara valt. Det var tydligen ingen bra idé.

Klickade bort det och nu låter det igen. Undrar bara hur det blev valt från början..... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...