Jump to content
Annons

adam a3x vs krk rokit 8 g2?


Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag har Adam A3X. A3X bra men de lägsta frekvenserna saknas. Jag kör med subbas och då blir det kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meidenberg (oregistrerad)

Jag har ett par KRK 103 och tänkte komplettera med ett par adam a3x att switcha mellan vid behov, gillar både KRK och Adam och föredrar att ha 2 par monitorer som låter väldigt olika, om du kan så tycker jag att du ska åka och jämföra dom i en musikaffär.

Personligen så struntar jag i vad som låter korrekt eller inte, jag vill att det ska låta bra och det ska vara tryck i basen, pysslar man med EDM enbart så kan det finnas en poäng i att kunna vräka på också, man får ju inte den där känslan när baskaggen låter som ett rimshot.. (även om musiken såklart ska funka överallt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, hade tänkt hinna till en musikaffär denna veckan, men har för mig att de inte hade de modellerna där, jag har en subbas till vanliga högtalare, jamo tror jag det är, hur skulle det funka till a3x tror ni?

Hifi-subar brukar inte innehålla delningsfilter så att man kan koppla vidare till satelliter därifrån, utan de brukar vara avsedda att kopplas in på en separat sub-utgång på receivern - och någon sådan sub-utgång har du nog inte på ditt ljudkort...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...