JohnRick Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Sakna nå't vid en uppgradering lär du väl inte göra, men här har du minsann en gedigen jämförelse, snäll som jag är med för mycket tid över: http://www.steinberg.net/en/products/cubase/line_up.html
SadamJR Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Du kommer väl inte att sakna nånting får man hoppas. Däremot får du en mängd nya funktioner, men det vet du väl om?
Gäst Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Men de jag menar är vad anledningen till bytet kommer vara. Varför man vill uppgradera till Artist.
SadamJR Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Men de jag menar är vad anledningen till bytet kommer vara. Varför man vill uppgradera till Artist. Driver du med oss? Det är väl bara att följa länken ovan och se vad som tillkommer med Artist, och bestämma sig för om det är värt pengarna?
Gäst Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Om man har uppgraderat från Cubase AI 6 till Elements 7 kan man då uppgradera 6an igen till Artist eller måste jag uppgradera från Elements 7 ?
MRS8 Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Men de jag menar är vad anledningen till bytet kommer vara. Varför man vill uppgradera till Artist. vet du inte så behöver du inte...
Claes Holmerup Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Om man har uppgraderat från Cubase AI 6 till Elements 7 kan man då uppgradera 6an igen till Artist eller måste jag uppgradera från Elements 7 ? Har du använt en licens att uppgradera från, så kan du inte använda samma licens för en ny uppgradering, utan då använder du den du uppgraderade till och uppgraderar vidare därifrån. En nyare licens är dessutom som regel värd mer än en äldre när det gäller uppgraderingar, så jag förstår inte varför du skulle vilja använda en äldre...?
Gäst Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Måste man ha en fysisk elicencer nyckel till Artist eller räcker det endast med mjukvaran ?
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Måste man ha en fysisk elicencer nyckel till Artist eller räcker det endast med mjukvaran ? Det är USB-nyckel.
Gäst Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Det är USB-nyckel. Men alltså om man laddar hem den från deras hemsida ?
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Men alltså om man laddar hem den från deras hemsida ? Det krävs alltid USB-nyckel till Cubase och Cubase Artist. Det är bara Elements som kör med soft eLicenser.
Gäst Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Det krävs alltid USB-nyckel till Cubase och Cubase Artist. Det är bara Elements som kör med soft eLicenser. Så då måste jag köpa en innan jag laddar ner Artist ?
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Så då måste jag köpa en innan jag laddar ner Artist ? Ja.
JohnRick Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 En så'n här då'rå: http://www.thomann.de/se/steinberg_key.htm
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Vart köper man dessa billigast då ? Knalla in i närmaste musikaffär. Listpriset är knappt 200:-.
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Men kan man uppgradera samma Cubase 2 ggr ? https://www.studio.se/index.php/topic/101751-vad-aer-det-man-kommer-sakna-om-man-uppgraderar-elements-7-mot-artist-7/?do=findComment&comment=1485653
Gäst Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Dom har ett erbjudande med Cubase AI 6 och Artist 7. Med elements så blir det dyrare.
Claes Holmerup Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Dom har ett erbjudande med Cubase AI 6 och Artist 7. Med elements så blir det dyrare. Du måste köpa rätt uppgradering. Väljer du en som inte är till för den version som du har, så funkar det inte att installera. I normalfallet är det billigare att uppgradera från Elements än från AI/LE. Prisskillnaden nu beror på att Steinberg har en kampanj just nu, fram till siste augusti, för de som har gamla versioner. Tyvärr kan det kännas lite surt för de som inte har "rätt" version att uppgradera från vid sådana speciella kampanjer, men det är ju inte myket att göra... From July 1st to August 31st, Steinberg will offer all users of Cubase LE 4/5/6, Cubase AI 4/5/6, Cubase SX/SL 1/2/3, Sequel 2/3, Cubase Essential 4/5 or Cubase Elements 6/7 upgrades to Cubase 7 or Cubase Artist 7 at a very special price. Förresten: Jag ville dubbelkolla först, men efter att nu ha tittat i Steinbergs listor, kan jag konstatera att om du uppgraderar från LE, AI etc, så är det inte download, utan alltid boxed - och i uppgraderingarna från Elements och AI/LE ingår USB-nyckeln, så du behöver inte köpa nyckel separat.
Gäst Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Om man köper en uppgradering från Thomann får man med en nyckel då eller ? Artist 7.
Claes Holmerup Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Var mitt förra inlägg otydligt...? Förresten: Jag ville dubbelkolla först, men efter att nu ha tittat i Steinbergs listor, kan jag konstatera att om du uppgraderar från LE, AI etc, så är det inte download, utan alltid boxed - och i uppgraderingarna från Elements och AI/LE ingår USB-nyckeln, så du behöver inte köpa nyckel separat. Knalla in till närmaste musikaffär istället, så får du säkert samma pris som hos Thomann - och slipper dessutom frakten...
Gäst Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Okej men jag vill bara veta fall den följer med i paketet.
Claes Holmerup Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Förresten: Jag ville dubbelkolla först, men efter att nu ha tittat i Steinbergs listor, kan jag konstatera att om du uppgraderar från LE, AI etc, så är det inte download, utan alltid boxed - och i uppgraderingarna från Elements och AI/LE ingår USB-nyckeln, så du behöver inte köpa nyckel separat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.