Jump to content
Annons

Studioforums smilfinksfestival


slejnard

Recommended Posts

Eftersom det är silly season i studioforums festivaler tänkte jag ordna en festival av sällan skådat slag till sadam jr s stora glädje. Reglerna är enkla. Posta valfri smiley/ flera smileysar och lägg upp i tråden. Vinnare koras i nyårsnumret av studio 2019! Jag börjar med en totem:

🙂

😄

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1979 då jag satt vid min Facit reseskrivmaskin tänkte jag; - man borde rita en liten glad gubbe på det här cv:t. (jag sökte arbete som sumprunkare vid AB Silly Sill och de betonade humor som en viktig egenskap) Hursomhelst hade jag lånat ut min penna till en barnmorska som medverkat till en spontanfödsel på Åhléns, och behövde anteckna födelsevikt, jag kommer ihåg att jag tyckte det var konstigt att hon inte ville låna vågen som jag av en helt annan anledning bar med mig under armen. (återkommer kanske till den historien) Då började jag fundera på om jag kunde göra en glad gubbe med de tillgängliga tecknen på skrivmaskinen. Ett år innan det här hände så hade jag läst C++ nästan en hel termin, så det var liksom inte "mannen på gatan" som satt och funderade om ni förstår vad jag menar? Nog om detta. Jag kollade in vad det fanns för tecken på skrivmaskinen och plötsligt slog det mig: om man kombinerar vissa tecken så ser det ut som ett ansikte! Så jag konstruerade denna gubbe: ^¨ som föreställer en man som förvånat tittar fram bakom en av Keops pyramider. Ni fattar, liksom: - öh? Vad här det här för pyramid? (Han fattar inte att det är Keops pyramid, idiot liksom) Tyvärr fick jag inte jobbet, men några år senare träffade jag min fru, så allt ordnade upp sig ändå. Så min favvosmiley är min egen, jag kallar den "mannen och tillika idioten som tittar fram bakom Keops pyramid och tror det är en triangel". Ja, det var allt. Iver and Lut som min iPhone brukar skriva när jag skriver over and out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...