Jump to content
Annons

iPad + delade bibliotek (iTunes) [LÖST]


BluesBoy

Recommended Posts

Vet inte om frågan passar in här, så flytta den gärna till "rätt" ställe den som vill.

Har precis införskaffat en iPad och försöker lära mig "allt".

Tänkte att det skulle vara kul att streama alla mina mp3:or som jag har och redan där tog det stopp......

Finns inte en chans i h-e att jag lyckas koppla ihop min iPad med min iMac så jag kan använda Hemmadelning för att lyssna på min iPad.

Tänkte att det skulle vara lika enkelt som att på iMac:en, när man är inne i iTunes, bara helt enkelt väljer i nätverket vad man vill lyssna på. I mitt fall har jag en NAS som jag kommer åt via iTunes på datorn.

Någon som lyckats med att streama mp3:or från nätverket?

Finns det någon annan app som man "skall" använda. Har för övrigt testat Remote och den funkar inte heller......

Finns det någon app för att kolla på bilder som ligger på nätverk också?

Tack på förhand.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du missat http://www.apple.com/se/airplay/ 😉

EDIT: Ahh sorry.. Missade att du ville komma åt din musik på iMacen Så här då? https://discussions....tart=0&tstart=0

Egentligen vill jag komma åt det som finns på min NAS. 🙂

För att det där med hemmadelning skall funka, kan det nog vara så att allt skall finnas i min iMac? Hmmm....det låter ju troligt när man tänker efter.

Jag vill bara helt enkelt, genom min iPad, komma åt (streama) musiken som ligger på min NAS.

Verkar inte finnas något enkelt & självklart sätt att komma åt NAS:en genom iPad:en. Antagligen en iPad-app som behövs plockas hem?

Tack för svar, hegobald. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyckades hitta en iPad app efter lite googlande utifrån din tidigare post. 🙂

Jag har en Synology DS209 och det finns en app som heter DS Audio som de gjort, vilken fungerar alldeles utmärkt!

Nu återstår bara att se om DS Photo gör det jag vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...