Jump to content
Annons

Vilken låt var det här?


Valle

Recommended Posts

Annons

Gillar verkligen Malmsjös röst. Undrar om han sjunger falskt.

Jäpp! Han slarvar som 17 och slirar in på tonerna så man undrar var det ska sluta, men ofta hittar han rätt ton efter slirningarna, även om vägen dit är både lång och plågsam ibland... 😉

Han har aldrig varit sångare i första hand, utan främst en duktig estradör. Något av en diva redan när han gick i seminariet, enligt vad mamma har sagt (de gick i samma klass)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp! Han slarvar som 17 och slirar in på tonerna så man undrar var det ska sluta, men ofta hittar han rätt ton efter slirningarna, även om vägen dit är både lång och plågsam ibland... 😉

Han har aldrig varit sångare i första hand, utan främst en duktig estradör. Något av en diva redan när han gick i seminariet, enligt vad mamma har sagt (de gick i samma klass)...

Det måste va plågsamt med ett sånt där gehör. Gillar hans röstklang eller vad man ska säga. Vlket seminarium talar vi om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är för smart för Studio forum, eller för beräknande, eller nåt. Vad var tanken?

Kan inte säga. Än. Om ens ... det hade blivit för patetiskt.

Jag är nog inte så smart, trots allt 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

On topic: Det är för övrigt en förbannat trevlig låt, som jag kan lyssna på om och om igen utan att tröttna. Tom Jones-versionen i synnerhet. Men även Elvis fixade den hyfsat.

Fast "snack"-partiet hade jag nog kunnat vara utan; Ironiskt nog, citatet jag inledde inledningsinlägget med ...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast "snack"-partiet hade jag nog kunnat vara utan; Ironiskt nog, citatet jag inledde inledningsinlägget med ...

Det där är en sån där intressant uppgift för en låtskrivare. Att skriva en låt med ett talat parti. En annan är att skriva en låt om nån som dör, osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att det var en slags fortsättning på Håkan-tråden?

Usch, nej! Inlägg i den tråden var hårt riktade mot min person och har förmodligen törnat mitt anseende i sidan för ett tag framöver. Jag hade uppskattat om vi härmed lämnade den tråden därhän.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste va plågsamt med ett sånt där gehör. Gillar hans röstklang eller vad man ska säga. Vlket seminarium talar vi om?

Ja - alltså, han är en väldigt duktig estradör och har stor scennärvaro, bra röst och allt, men sången är jobbig som 17 att höra eftersom han aldrig träffar rena toner direkt, utan alltid måste glida in på tonerna för att hitta rätt... Då är det faktiskt ofta lättare när han pratar lite atonalt i längre partier - för då hamnar tonerna helt fel och blir inte falska på ett lika irriterande sätt.

Jag skulle kanske söka mig till idol-juryn eller något. OJ! som jag skulle såga falsksångare där... 😉

Jag tror att seminariet på den tiden motsvarade dagens gymnasium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...