Jump to content
Annons

Maskera puffljud?


stoffemannen

Recommended Posts

Annons

Lite osäker på vad du menar med puffar men tror du menar de lilla sprak som hörs i sången på vissa ord på framförallt "S"? Sitter på dåliga högtalare nu så kan inte höra så jätte bra, men har du EQ på sången? Annars kan du prova om de funkar o skära lite i dom högre frekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har testat EQ men det funkar inte riktigt som jag vill. Finns det inget verktyg där man bara skär av den toppen så att säga? Jag kör reaper.

Lyssna t.ex vid 38 sekunder, puff!

Edit> "S" var hemska innan men fick rådet att köra de-esser så det är det på denna nu men man kanske skulle lägga på lite mer av den, alternativt lägga om sången och sätta upp mic och popfilter som det ska vara. Hade lite för bråttom när jag spelade in...

Redigerat av stoffemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det du bör göra är nog att lägga på ett högpass filter. Som skär upp till ca 200 hz. Puffarna är väldigt lågfrekventa så det borde göra susen.

Exakt så!

"Puffen" vid 38 sekunder låter nästan som ett extra slag på baskaggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eftersom rösten är lite tunn/inte så basig är det nog ingen fara att gå ända upp till 200 Hz med högpassfiltret. Annars kan du backa lite nedåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...