Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla glada!

DÄ jag som vanligt satt och surfade runt pÄ den hÀr sidan sÄ hittade jag i en annan trÄd ett tips frÄn Yllet om en mixtÀvling. SjÀlv blev jag taggad och slÀngde ihop en mix idag (lite för ivrig kanske men jag blev nöjd)

Hur mÄnga Àr med i tÀvlingen frÄn studioforum?

http://www.puremix.net/

Redigerat av Soundprocessingstudio
Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)

Jag siktar pÄ att vara med. Bra lÄt / inspelning / utföranade, bortsett frÄn virveln dÄ, som jag tyckte lÀckte pÄ tok för mycket.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat

Ja det Àr mycket lÀck i virveln, man fÄr helt enkelt kompromissa lite.

Jag önskar att det skulle finnas fler mickar pÄ trummorna men det rÀcker sÄ klart till för att fÄ det helt okej.

Det var mycket meck för att fÄ mixen dit jag ville men överlag blev jag vÀldigt nöjd.

Är det inte fler som tĂ€nkt vara med??

Och till dig Jon fÄr jag tacka för lÀnken till tÀvlingen som jag annars skulle missat helt och hÄllet.

Postat

Är inte med men vill tacka för tipset pĂ„ en riktigt bra sida! Aldrig snubblat över den tidigare....woot ?

Postat

Kul att höra ditt bidrag Jamolir, det lÄter vÀldigt bra! men vilken styrka du har i mixen? missade du att de gÀrna ville ha mixarna runt 16-18 RMS?

och kul att Terror Äker med. HÀr Àr mitt bidrag.

https://soundcloud.com/wailingkenneth/soundprocessing-studio

Det har jag missat fullstĂ€ndigt... :/ jaja, Easy fix dock..!🙂

Kul att det Àr nÄgra med hÀrifrÄn oxÄ!

Postat

Det har jag missat fullstĂ€ndigt... :/ jaja, Easy fix dock..! 🙂

Kul att det Àr nÄgra med hÀrifrÄn oxÄ!

Du fĂ„r lĂ€sa reglerna bĂ€ttre 😛 Man fĂ„r ju sĂ„ klart ha starkare men den kommer bli hoptryckt mer Ă€n nödvĂ€ndigt.

Postat (redigerat)

Fan va jobbig den var :S bara en gitarr n shit.. en sÄng ett sÄngspÄr.. Jag vill ju pan-a! KÀnns weird att ha allt i mitten, men det kÀnns Ànnu konstigare att köra alå Red hot chilipeppars och pannan guran och basen 100% L&R. Automation..

Jag tror iaf att jag Àr klar. Less is more.. men jag fÄr det inte att lÄta bra faktiskt. Postar senare.

EDIT: grammatik,

Redigerat av Terror
Postat

Fan va jobbig den var :S bara en gitarr n shit.. en sÄng ett sÄngspÄr.. Jag vill ju pan-a! KÀnns weird att ha allt i mitten, men det kÀnns Ànnu konstigare att köra alå Red hot chilipeppars och pannan guran och basen 100% L&R. Automation..

Jag tror iaf att jag Àr klar. Less is more.. men jag fÄr det inte att lÄta bra faktiskt. Postar senare.

EDIT: grammatik,

Ja det var lite fattigt med filer men desto mer att jobba med 🙂

Det ska bli kul att höra vad du Ästadkommit.

Postat

Jag Ă€r lite seg men jag ska börja jobba pĂ„ en mix ikvĂ€ll tĂ€nkte jag 🙂

Postat (redigerat)

Jag Àr i stort sett klar med min mix, men tÀnkte vÀnta med att ladda upp den, dÄ jag fortfarande inte Àr 100% pÄ om den Àr "fÀrdig". Det Àr ju ingen bÄrdska precis.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat (redigerat)

Tog mitt förnuft till fÄnga och slÀngde upp min version pÄ den officiella soundcloudsidan. Min grundtanke med mixen var att behÄlla sÄ mycket av orginalet som möjligt och att inte fÄ en för "modern" kÀnsla. IstÀllet för "effekter" valde jag att jobba mer med dynamik och balans.

https://soundcloud.com/soundofwool/oh-baby-gearfestpuremixcontest

Redigerat av Yllet
Postat

Hur har ni laddat upp lÄten til SC? Format alltsÄ. Stod inget i "reglerna" vad jag kunde se.

Postat

Hur har ni laddat upp lÄten til SC? Format alltsÄ. Stod inget i "reglerna" vad jag kunde se.

Du mÄste ha ett soundcloud konto, "joina" puremixcontestsidan som de stÄr om i reglerna, sen sÄ addar du ditt spÄr till gruppen, komplicerat...

/Jon

Postat

Du mÄste ha ett soundcloud konto, "joina" puremixcontestsidan som de stÄr om i reglerna, sen sÄ addar du ditt spÄr till gruppen, komplicerat...

/Jon

Jo, det hĂ€nger jag med pĂ„, men tĂ€nkte mest pĂ„ högupplöst mp3, wav osv, men tack för svar. 🙂
Postat (redigerat)

Jo, det hĂ€nger jag med pĂ„, men tĂ€nkte mest pĂ„ högupplöst mp3, wav osv, men tack för svar. 🙂

Högsta tÀnkbara upplösning.

Jag kan tÀnka mig att dom skummar igenom bidragen pÄ Soundcloud och vÀljer ett gÀng som dom sen tankar ner versionerna pÄ och lyssnar utan Soundclouds komprimering för att avgöra vinnarna.

SĂ„ glöm inte att göra lĂ„ten nerladdningsbar. 🙂

Redigerat av Jamolir
Postat

Gött Bluesboy! 🙂

Kul att fler kommit igÄng, det lÄter riktigt nice!

Tack. 🙂

SĂ„ngen var lite jobbig. Är inte helt nöjd med den, men fĂ„r f-n inte till den som jag vill ha. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.