Soundprocessingstudio Postat 13 maj 2013 Postat 13 maj 2013 (redigerat) Hej alla glada! DÄ jag som vanligt satt och surfade runt pÄ den hÀr sidan sÄ hittade jag i en annan trÄd ett tips frÄn Yllet om en mixtÀvling. SjÀlv blev jag taggad och slÀngde ihop en mix idag (lite för ivrig kanske men jag blev nöjd) Hur mÄnga Àr med i tÀvlingen frÄn studioforum? http://www.puremix.net/ Redigerat 13 maj 2013 av Soundprocessingstudio
Jon Rinneby Postat 13 maj 2013 Postat 13 maj 2013 (redigerat) Jag siktar pÄ att vara med. Bra lÄt / inspelning / utföranade, bortsett frÄn virveln dÄ, som jag tyckte lÀckte pÄ tok för mycket. /Jon Redigerat 13 maj 2013 av Yllet
Soundprocessingstudio Postat 13 maj 2013 TrĂ„dstartare Postat 13 maj 2013 Ja det Ă€r mycket lĂ€ck i virveln, man fĂ„r helt enkelt kompromissa lite. Jag önskar att det skulle finnas fler mickar pĂ„ trummorna men det rĂ€cker sĂ„ klart till för att fĂ„ det helt okej. Det var mycket meck för att fĂ„ mixen dit jag ville men överlag blev jag vĂ€ldigt nöjd. Ăr det inte fler som tĂ€nkt vara med?? Och till dig Jon fĂ„r jag tacka för lĂ€nken till tĂ€vlingen som jag annars skulle missat helt och hĂ„llet.
Pesek Postat 13 maj 2013 Postat 13 maj 2013 Ăr inte med men vill tacka för tipset pĂ„ en riktigt bra sida! Aldrig snubblat över den tidigare....woot ?
Jamolir Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 (redigerat) Tja! Jag har lĂ€mnat in ett bidrag, rolig lĂ„t att mixa med mycket dynamik.. https://soundcloud.com/jamolir/liza-colby-sound-oh-baby-1 Edit: Ny version med rĂ€tt RMS och liiiiite tweakad... đ Redigerat 17 maj 2013 av Jamolir
Soundprocessingstudio Postat 14 maj 2013 TrÄdstartare Postat 14 maj 2013 (redigerat) Kul att höra ditt bidrag Jamolir, det lÄter vÀldigt bra! men vilken styrka du har i mixen? missade du att de gÀrna ville ha mixarna runt 16-18 RMS? och kul att Terror Äker med. HÀr Àr mitt bidrag. [https://soundcloud.com/soundprocessingstudio/soundprocessing-studio Redigerat 14 maj 2013 av Soundprocessingstudio
Jamolir Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 Kul att höra ditt bidrag Jamolir, det lĂ„ter vĂ€ldigt bra! men vilken styrka du har i mixen? missade du att de gĂ€rna ville ha mixarna runt 16-18 RMS? och kul att Terror Ă„ker med. HĂ€r Ă€r mitt bidrag. https://soundcloud.com/wailingkenneth/soundprocessing-studio Det har jag missat fullstĂ€ndigt... :/ jaja, Easy fix dock..!đ Kul att det Ă€r nĂ„gra med hĂ€rifrĂ„n oxĂ„!
Soundprocessingstudio Postat 14 maj 2013 TrĂ„dstartare Postat 14 maj 2013 Det har jag missat fullstĂ€ndigt... :/ jaja, Easy fix dock..! đ Kul att det Ă€r nĂ„gra med hĂ€rifrĂ„n oxĂ„! Du fĂ„r lĂ€sa reglerna bĂ€ttre đ Man fĂ„r ju sĂ„ klart ha starkare men den kommer bli hoptryckt mer Ă€n nödvĂ€ndigt.
Terror Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 (redigerat) Fan va jobbig den var :S bara en gitarr n shit.. en sÄng ett sÄngspÄr.. Jag vill ju pan-a! KÀnns weird att ha allt i mitten, men det kÀnns Ànnu konstigare att köra alå Red hot chilipeppars och pannan guran och basen 100% L&R. Automation.. Jag tror iaf att jag Àr klar. Less is more.. men jag fÄr det inte att lÄta bra faktiskt. Postar senare. EDIT: grammatik, Redigerat 14 maj 2013 av Terror
Soundprocessingstudio Postat 15 maj 2013 TrĂ„dstartare Postat 15 maj 2013 Fan va jobbig den var :S bara en gitarr n shit.. en sĂ„ng ett sĂ„ngspĂ„r.. Jag vill ju pan-a! KĂ€nns weird att ha allt i mitten, men det kĂ€nns Ă€nnu konstigare att köra alĂĄ Red hot chilipeppars och pannan guran och basen 100% L&R. Automation.. Jag tror iaf att jag Ă€r klar. Less is more.. men jag fĂ„r det inte att lĂ„ta bra faktiskt. Postar senare. EDIT: grammatik, Ja det var lite fattigt med filer men desto mer att jobba med đ Det ska bli kul att höra vad du Ă„stadkommit.
Soundprocessingstudio Postat 16 maj 2013 TrĂ„dstartare Postat 16 maj 2013 Hur gĂ„r det för alla? Ăr det nĂ„gra fler som ska ge det ett försök?
theunknown Postat 16 maj 2013 Postat 16 maj 2013 Jag Ă€r lite seg men jag ska börja jobba pĂ„ en mix ikvĂ€ll tĂ€nkte jag đ
Soundprocessingstudio Postat 17 maj 2013 TrĂ„dstartare Postat 17 maj 2013 Har inte ens laddat hem filerna. đ€Ș Se till att göra det dĂ„! đ
Jon Rinneby Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 (redigerat) Jag Àr i stort sett klar med min mix, men tÀnkte vÀnta med att ladda upp den, dÄ jag fortfarande inte Àr 100% pÄ om den Àr "fÀrdig". Det Àr ju ingen bÄrdska precis. /Jon Redigerat 17 maj 2013 av Yllet
Jon Rinneby Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 (redigerat) Tog mitt förnuft till fÄnga och slÀngde upp min version pÄ den officiella soundcloudsidan. Min grundtanke med mixen var att behÄlla sÄ mycket av orginalet som möjligt och att inte fÄ en för "modern" kÀnsla. IstÀllet för "effekter" valde jag att jobba mer med dynamik och balans. https://soundcloud.com/soundofwool/oh-baby-gearfestpuremixcontest Redigerat 17 maj 2013 av Yllet
Jamolir Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Tog mitt förnuft till fĂ„nga och slĂ€ngde upp min version pĂ„ den officiella soundcloudsidan. Min grundtanke med mixen var att behĂ„lla sĂ„ mycket av orginalet som möjligt och att inte fĂ„ en för "modern" kĂ€nsla. IstĂ€llet för "effekter" valde jag att jobba mer med dynamik och balans. https://soundcloud.com/soundofwool/oh-baby-gearfestpuremixcontest Gött mos! đ
BluesBoy Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Se till att göra det dĂ„! đ Nu har jag börjat. đ
BluesBoy Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Hur har ni laddat upp lÄten til SC? Format alltsÄ. Stod inget i "reglerna" vad jag kunde se.
Jon Rinneby Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Hur har ni laddat upp lÄten til SC? Format alltsÄ. Stod inget i "reglerna" vad jag kunde se. Du mÄste ha ett soundcloud konto, "joina" puremixcontestsidan som de stÄr om i reglerna, sen sÄ addar du ditt spÄr till gruppen, komplicerat... /Jon
BluesBoy Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Du mĂ„ste ha ett soundcloud konto, "joina" puremixcontestsidan som de stĂ„r om i reglerna, sen sĂ„ addar du ditt spĂ„r till gruppen, komplicerat... /Jon Jo, det hĂ€nger jag med pĂ„, men tĂ€nkte mest pĂ„ högupplöst mp3, wav osv, men tack för svar. đ
Jamolir Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 (redigerat) Jo, det hĂ€nger jag med pĂ„, men tĂ€nkte mest pĂ„ högupplöst mp3, wav osv, men tack för svar. đ Högsta tĂ€nkbara upplösning. Jag kan tĂ€nka mig att dom skummar igenom bidragen pĂ„ Soundcloud och vĂ€ljer ett gĂ€ng som dom sen tankar ner versionerna pĂ„ och lyssnar utan Soundclouds komprimering för att avgöra vinnarna. SĂ„ glöm inte att göra lĂ„ten nerladdningsbar. đ Redigerat 17 maj 2013 av Jamolir
BluesBoy Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Jaha....det hĂ€r fĂ„r vĂ€l kanske duga dĂ„. Kul grej. đ
Soundprocessingstudio Postat 18 maj 2013 TrÄdstartare Postat 18 maj 2013 Kul att fler kommit igÄng, det lÄter riktigt nice!
BluesBoy Postat 18 maj 2013 Postat 18 maj 2013 Gött Bluesboy! đ Kul att fler kommit igĂ„ng, det lĂ„ter riktigt nice! Tack. đSĂ„ngen var lite jobbig. Ăr inte helt nöjd med den, men fĂ„r f-n inte till den som jag vill ha. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.