Jump to content
Annons

Neko Synthesizers - Testa gärna


Neko

Recommended Posts

Jag har byggt en del synthar och skulle gärna få lite feedback på dem. De finns på

StudioSense

Jag har 4 synthar där. Purge-XT s GUI funkar inte helt bra i Fruity loops. De andra skall fungera bättre. Warg har ännu inget skin, men det är på väg. Nerve är mitt mest seriösa projekt och Warg skall bli det nästa i ledet.

Tack i förhand

Neko

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Inga kommentarer alls? kom igen, det är gratis VSTs, och att testa har aldrig dödat någon 😄

Jobbar på nya skins. Färgschemana kommer dock bestå på allmänt önskemål. (från andra forum och mail.)

Neko

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med folk som programmerar VSTs.. kommer bomba er med frågor när jag kommit igång 😄

Gav precis NervRack ett par minuter...

Min erfarenhet från synthar med filter, oscilatorer å grejjer är nästan lika med noll.. så min kritik borde inte väga så tungt! Ville bara få det sagt.. 🙂

Drog lite i spakarna utan att riktigt veta vad jag styrde.. ratt två verkade vara ett delay? ..hade varit schysst med lite beskrivande text.. och om man hade kunnat se vilka värde man ställer in på exempelvis delay dårå.. hade varit kanon!

Ska kolla på fler sen.. detta var skoj! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns faktiskt en instruktionsfil till synthen online. Kolla under samma meddelande, så fins det en help.txt fil där 🙂. Den är lite komplex om man aldrig använt en racksynt eller form av hårdvarusynt tidigare (tror jag i alla fall... ). Den bygger på undermenyer, så det finns sex sidor med rattar för varje oscillator. Och eftersom det finns 2 oscillatorer så finns det 12 sidor med rattar som kontrollerar saker och ting. Jag vet att det inte är helt praktiskt att den saknar indikationer på vad alla rattar gör, men det skulle ta allt för mycket plats, eller bli oläsligt. Därför finns den i två versioner, men med helt olika presets.

Prova gärna Nerve synten, den är stor som ett hus men där har du allt översiktligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag använder Synthedit faktiskt. Ett relativt kompetent program när man väl börjar komma igång. Nerve är ganska kompetent, men den har några fel som jag måste försöka rätta till, och filen är ganska stökig, så jag får se hur det går. Racket är relativt oöverskådligt, men ganska kul tycker jag.

Senaste projektet som faktiskt blivit riktigt bra är Knork. Det är en LFO orgie i vst format. Den har 3 LFOer som är assignbara till filter, pitch, osc mix, pan, (form av dist), i lite olika kombinationer. Varje Lfo har 2 LFOer som kan kontrollera hastigheten och bredden på LFOt, vilket kan bidra till ganska roliga och intressanta ljud. Men jag har faktiskt lyckats göra ett antal riktigt balla låtar med den. Ska lägga upp dem så snart jag har fått mitt ADSL, just nu sitter jag utan uppkoppling, och får sköta all internettrafik hos kompisar och på universitetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har byggt en del synthar och skulle gärna få lite feedback på dem.

PC?

Mac?

Står inget.

Kul att du skapar egna plugs.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, flåt. 😉 Vet faktiskt inte om de går att köra på mac. PC fungerar de på i alla fall. Synthedit exporterar till VST, inte så haj på vad Mac kör för format. (Och till alla de som säger att syntedit är dåligt: Ta en titt på Superwave p8. den är gjord i syntedit, så döm inte produkten föränn ni har testat den.) Så snart jag har adsl kommer uppdateringar på syntarna och lite demolågar för de sugna, håll till godo!

Tack för visat intresse!

Neko

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det, har för mig om att jag läste det någonstans. Får väl kolla upp det för säkerhetsskull.

EDIT: Synthedit som program kan bara köras i windows, exporterar till vst.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...