Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Igår slutade min FW port på min mac reagera. Blev rekommenderad att uppgradera från OSX 10.6.8 (som jag körde innan) Till 10.8.3. Då det var en känd bugg i 10.6.8. Gjorde en snabb googling eftersom jag fortfarande är kvar på PT 9.0.6, och folk har haft det felfritt. Så jag sade okej och körde.

Allt gick fint. testade starta upp PT snabbast igår kväll. Fungerade normalt. Nu när jag skulle öppna en tung session och mixa lite så kunde jag öppna sessionen. Men det rullar riktigt RIKTIGT dåligt. vid en buffert på 2000 får jag dropouts och den klagar på CPU overload varrannan sekund. Trots att jag innan kunde köra samma session på 128 i buffert utan problem.

 

Vad kan felet vara? Måste jag uppgradera till 10:an? Det är ju dock kalasdyrt. Hela logic 9 är ju billigare än en uppgradering från PT9-10....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vid en buffert på 2000 får jag dropouts och den klagar på CPU overload varrannan sekund. Trots att jag innan kunde köra samma session på 128 i buffert utan problem.

Används några pluggar? Kan det vara någon av dessa som behöver uppdateras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Används några pluggar? Kan det vara någon av dessa som behöver uppdateras?

Jo jag har nästan löst ut det.

Hittade en student-licens uppgradering till 10.3.5 så nu kommer jag få elvan på köpet också. Men det rullade fortfarande ganska kass.

Så jag kom fram till att det är saffire pluggarna som hängde med kortet som segar ner sessionerna. Men jag får fortfarande dropouts till och från. (FW active lampan på kortet slutar lysa) Kan det bero på att jag ändrar om det från FW 400 till Apple 800 med en billig Kjell o co. kabel?

Och att stänga av brandväggen gjorde också en väldigt stor del i allt.

Det går och använda i alla fall, det är huvudsaken.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Firewirekabeln har ingen betydelse. Att du har en FW800-port i datorn och FW400-port i ljudkortet ska ju visa på motsatsen, dubbelt så kapabelt att hinna med ljudkortets datatrafik.

Men att ljudkortet tappar kontakten (lampan slocknar) låter allvarligare.

Prova om det hjälper att stänga av sökfunktionen Spotlight.

http://osxdaily.com/2011/12/10/disable-or-enable-spotlight-in-mac-os-x-lion/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade mer att kabeln var billig och kanske genererat glapp i sig själv. Jag har dålig koll på data-kablar 🙂

Har stängt av spotlight nu. Eftersom det händer på måfå vet jag inte riktigt om det hjälper. Innan har det hänt några gånger om dagen. Återkommer imorgon och ser om det går stabilare!

Tackar för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...