Jump to content
Annons

Male to Female voice VST - 2013


laban1

Recommended Posts

Annons

Jag kör med avox mutator (inte Melodyne just här) och har gjort VO's som kvinnlig laboratorieassistent till en educational app bl.a. Får iofs prata ljust som satan i micken, sedan EQ'a och pitcha upp, men lät förvånansvärt övertygande.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Cubase finns pluggen pitchcorrect, har för mig jag lyckats få till ett hyfsat resultat genom att dra upp transponation och shift. Kan vara värt att testa

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade något som heter Ircam Trax (by Flux)

Någon som testat? Bättre än AVOX?

Låter rätt bra på demon men då är det tal på denna och inte sång

http://www.youtube.com/watch?v=0xjWGcLmjSs

Den finns att ladda ner som trial-version.....testa kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså det är det är ju bara att dra ned demos på allt som du är intresserad av och sedan jämföra...

Men ja tror du får ett bättre resultat om du ger dig ut med micken och spelar in en tjej som mixtur sa.

Inte nödvändigtvis...men ja förstår inte varför man måste krångla till det. att spela in en kille/man för att tranformera rösten till tjej/kvinna känns som fel väg att gå ^^ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ja tror du får ett bättre resultat om du ger dig ut med micken och spelar in en tjej som mixtur sa.

Jag är inte överraskad av svaret 🙂 jag visste att det nog bara var en tidsfråga till det dök upp.

men... nu var det ju detta jag ville undersöka och om någon har några tips på min fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...