Jump to content
Annons

Hur installerar man EZDrums på en annan disk och sen får Cubase 5 att hitta den?


Hellecaster

Recommended Posts

Min C disk är för liten då "Frost" tyckte att det räckte med en liten om man lägger ljudbibliotek och sånt på andra diskar men hur gör man?

När jag installerar EZDrummer så frågar aldrig programmet om var jag vill lägga den utan lägger den automatiskt där Cubase vill ha den, men jag vill installera allt på en annans disk.

Som jag förstår det så uppstår två frågor:

1. Hur styr jag EZDdrummer till den plats där jag vill ha den?

2. Hur får jag Cubase att hitta filerna där?

Tacksam för hjälp :-)

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm vill minnas att man får en förfrågan men att den är svår att se när den dyker upp och jag har själv missat den vid något tillfälle.

PC eller Mac och vilken version? Är du inloggad på datorn som Administratör?

Får du inte Ezdrummer.dll dit du vill går du in i Cubase och lägger till en sökväg så ska den hoppa fram igen.. men det är helt klart värt att installera pluggarna på samma ställe.

Jag har installerat alla mina pluggar på "D-disken" ( i fråga om Toontrack är det bara Superior 2, men installern ska vara samma ) utan problem och då hamnar bara User-katalogerna under C.

Prova att installera om om du orkar och håll ett öga på installer dialogen som dyker upp.. om det nu var så att man var tvungen att klicka bort en liten bock för att skapa en Custom-installation eller liknande..minns inte riktigt.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...