Jump to content
Annons

Tillsammans är vi starka


Peterwashere

Recommended Posts

Okej, lite klyschig rubrik men ändå.

Jag har funderat lite på tanken att skapa en samlingskiva med det det låt oss säga det 12 bästa oberoende band/artisterna i Sverige. Den bästa låten från varje band/artist, ut med skivan digitalt ev fysiskt och där är den. Finns hur mycket bra indiemusik som helst jag vill ha folk ska höra och samlar man på det här sättet ihop en skiva med 12 starka låtar kommer antagligen den som lyssnar få minst ett nytt favoritband.

Min tanke är att hålla sig generemässigt kring akustisk/folk/alternativ och tänker band/artister så som Killerball, Daniella Kruth, Manuel Fervenza, Turn Off Your Television, Walking With Elephants, Karl Buhre, Djaarh osv

Men, vem skulle tänkas vilja, ha tid och ha resurser till att driva ett projekt som detta? Det är x antal timmar, med att kontakta folk och hur gör man med ev ersättning? Om det är nån som har koll på hur samlingsskivor funkar i praktiken så berätta gärna :-)

Jag tycker det är en bra ide, va tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter jättekul, men vem avgör vilka som är "det 12 bästa oberoende band/artisterna i Sverige"? Iofs håller du dig inom en väldigt snäv genre (om man bortser från "alternativ" som inte är någon genre alls), så det kanske går att plocka russinen ur kakan lätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lucker Vald, du har meddelande.

D Vibe, vet inte. Den/dom som håller i spakarna? Visst är det så, eftersom jag är aktiv i genren så ligger det mig varmt om hjärtat. Det där med alternativ är lite diffust, ser att många band inom akustik/folk adderar alternativ till sin genrebeskrivning bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...