Jump to content
  • Sign in to follow this  

    Working from home with EBS tools


    Nyhetsroboten

    Are you a musician, forced by the circumstances to work from home right now? Or is music part of your life in other ways and you suddenly find yourself locked up at home, with more free time to spend than usual?

    We encourage you to use the time wisely.

    Write new music, record songs that you haven’t had time to finish before or practice on your instrument. Take the time to set up your equipment properly. Or learn and explore how to monetize your music and musical assets online.

    Either way, the right tools are important to make the most of your time and discover opportunities despite the current situation.

    EBS tools that can help and inspire you.

    • The EBS MicroBass 3 is a compact analog multi-tool that helps you to shape your sound and feed your recording device with a studio-quality bass tone. It also features a built-in tuner, aux input, and a professional headphone amp to rehearse and practice to recorded music.
    • The EBS Session combos are excellent tools to help you grow as a bass player. The honest and natural sound reveals the things you need to improve and rewards progress as you develop. Features include an aux input, a recording output, and a headphones output that mutes the speaker when you plug in your headphones.
    • Is your pedalboard a mess? Then we suggest you check out EBS world-famous and space-saving pedalboard accessories that will help you clear the clutter and secure a great signal throughout the board.

    EBS_2_red.thumb.jpg.42b8a1a43d08205400da0e500384dca1.jpg

    Can I still buy equipment, despite the Corona situation?
    First of all, we understand the reality for many of you right now, especially in the music business. Buying musical equipment is not important if your basic income is hanging on a thread, or completely wiped out by the lockdown. It’s the devastating reality for many of you, including a lot of our closest friends.

    If your economic situation allows investing in music equipment though, here’s what you can do:

    Shop online.
    You can order online through most internet shops dealing with musical equipment. The delivery of goods is restricted in only a few local areas around the World. Check with your local authorities and the shop if necessary. 

    Shop at your local store.
    You can shop at your local retail store if there isn’t a lockdown preventing them from keeping open.

    Shop at the EBS webshop.
    You can order selected service parts, merchandise, and selected accessories from the EBS webshop. If you need a service part that is not listed on the webshop, contact us.

    www.ebssweden.com

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Andreas Hedberg
      Boss Waza Air är ett gitarrförstärkarsystem med hörlurar och som placerar dig i ett virtuellt rum. Hörlurarna håller koll på dina huvudrörelser så att den virtuella ljudkällan blir verklighetstrogen.
      Läs mer hos Boss.
      Studios nyhetsbevakning på Namm görs i samarbete med Universal Audio.
    • By Björn Olsberg
      Blackstar Sonnet är en liten och mångsidig gitarrförstärkare som har många funktioner för att forma ljudet som du vill samt stöd för bluetooth audio.
      Läs mer hos Blackstar.
      Studios nyhetsbevakning på Namm görs i samarbete med Universal Audio.
    • By Micke Linderoth
      Det var Carlos Santana som gav namn åt Mesa Boogie, ett företag som tog sin början i en enkel reparationsverkstad.
      Mesa Boogies utveckling från småskalig reparationsverkstad till att designa och bygga egna förstärkare är en parallell till dagens boutiquemarknad med instrument, förstärkare och effektpedaler. På våra breddgrader har Boogies prylar alltid haft en aura av magi kring sig, men som med många andra gäller även här: att smakar det så kostar det.
      Idag är mastervolym och flera kanaler med ett kristallklart rent ljud till ett übertungt metalgitarrsound en självklarhet. Förr var det inte lika enkelt. Enda sättet att få till ett varmt, sjungande distsound var att pressa sin förstärkare till max. Många gånger med en boost, dist eller fuzzpedal (eller alla tre) mellan din gitarr och förstärkare med ett öronbedövande volymtryck som följd.

      På bilden en modernare variant, Mark Five, men med den karaktäristiska Mesa Boogie-looken.
      Mesa Boogie Mk I
      När Mesa Boogie lanserade sin förstfödde i början av 70-talet blev den en sensation. Preamp-sektionen hade tre 12AX7-rör medan slutsteget hade två 6L6-rör. På frontpanelen fanns två ingångar med olika känslighet: en hi gain och en som var mer lik en Fender Bassman. Två volymkontroller, en mastervolym följt av tonkontroller (treble, bass och middle) och på baksidan en presence-kontroll. Högtalaren var en 12-tums JBL eller en Altec Lansing i ett träkabinett.
      På de första modellerna var reverb och eq ett tillval och i dag är dessa modeller samlarobjekt. Mesa Boogie var först ut med kabinett av exotiska träslag i stället för vinyl och tolex.
      Några år tidigare hade Mesa Boogies grundare Randall Smith byggt om och moddat Fender Princetonförstärkare – över 200 enligt honom själv – med mer gain, ny elektronik, eltrafo och en tolvtumshögtalare i sin ”hundkoja”. Den första som fick tillbaka en ”förstärkarulv i fårakläder” var gitarristen Barry Melton i bandet Country Joe and the Fish.
      När Carlos Santana hörde den sade han: ”Man, that little amp really boogies” och företaget fick sitt namn.
      Hemligheten bakom Boogie Mk. I var att Smith byggde en förstärkare med fyra gainsteg (då var ett eller två det vanliga) där signalen förstärks i något som kan kallas kaskadgain (eng. cascade gain) – en finess som idag finns på de flesta gitarrförstärkare.
      I en intervju för några år sedan beskrev Randall Smith sina första år som förstärkarbyggare: ”Jag ville bygga någonting hippt för att slippa svälta. Mitt mål var att bygga det bästa, inte bara en massa förstärkare”.
      Kända användare
      De första förstärkarna i Mesa Boogies Mark I-serie byggdes något år in på 70-talet och tidiga användare var gitarrister som Carlos Santana, Keith Richards, Ron Wood och Jerry Garcia.
      Den första Boogiestärkaren jag såg – förutom annonser i varje nummer av amerikanska Guitar Player – kom till Västerås när Björn Werngren, för övrigt en av Sveriges absolut bästa blues-rockgitarrister i bland annat Monaco Blues Band, beställde en direkt från USA. Vad jag vet så spelar Björn oftast fortfarande på en Boogie-topp.
      Idag har Mesa Boogie ett stort sortiment av förstärkartoppar och kombos. Mark-serien var länge deras flaggskepp men med grunge och metal blev det Rectifier-serien som tog över. Idag har Mesa Boogie massor av förstärkarmodeller och tillverkade en MK I reissue för några år sedan. Undertecknad har aldrig ägt en Boogie, men man ska aldrig säga aldrig.
      Detta är en uppdaterad och reviderad artikel, som tidigare är publicerad i Studio nr. 5-2013
    • By HoboRec
      Mjukvarumarknaden för elgitarrinspelning är stor, och helt ärligt väldigt bra. Men om du vill spela in med den där speciella rörtoppen du har hemma, eller i replokalen utan att störa omgivningen, hur gör du då? (In English at the bottom of the page).
      Det finns ju faktiskt ingen plugin som låter exakt som din favorit-förstärkare. Att spela in en 100w rörförstärkare hemma i lägenheten är inget alternativ för de flesta. Även om du bor i villa, så är det troligtvis inte den mest populära eftermiddagssysslan bland övriga familjemedlemmar. I veckans video experimenterar jag lite med hur du kan spela in den där förstärkaren utan att störa någon – den som du inte lyckats få till ljudet ifrån trots utbudet av plugins och ändlösa listor med Kemperprofiler. Utan att behöva använda högtalare eller mikrofoner. Dina grannar kommer nog också gilla detta.

      ENGLISH
      Record your guitar amp without disturbing your neighbours
      The software market for electric guitar sound is huge, and honestly quite good. But what about that special tube amp you have at home or at your rehearsal space?
      There’s no plugin that sounds exactly like that. To record a 100w tube amp in your apartment might not be a very good alternative for most. Even if you live in a house it’s likely not the most popular afternoon activity among your family members. In this weeks video I’m experimenting with how you can record that amp. The one that you can’t seem to replicate with plugins and endless lists of Kemper profiles. This without having to use speaker cabs or microphones. Your neighbours will probably like this too.

      Ulf Blomberg
      Producer & Audio engineer
      +46709184758 | www.hoborec.com
      Se alla HoboRec:s video-bloggar på Studio här
    • By Nyhetsroboten
      If you feel lonely, bored or just want to hang out with others from the World-wide EBS family, join the new EBS Facebook Group today!
      Everyone is welcome to join and ‘Stay connected with the EBS family!’
      Share your gear images, ask questions and discuss bass playing and EBS gear with members and EBS staff. Or give us an update on life at your corner of the world right now.
      We will soon launch another "Stay Connected" activity as well, to offer ways to connect in times when the situation limit meetings IRL.

      If you don't have Facebook or prefer to use other channels to get in touch with us, you can Contact EBS here.
  • Ämnen från forumet

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.