Jump to content
Annons

Röstning Studiofestival #30 REMIX


Carl Cadello

Recommended Posts

Ladda, lyssna och rösta.

Ladda ned låtarna här.

Rösta som du tycker:

Bästa låten 10p

Näst bästa låten 7p

Tredje bästa låten 4p

Fjärde bästa låten 2p

Femte bästa låten 1p

Alla övriga låtar 0p

Röstning fram till och med 15 januari kl 24.00

På morgonen den 16/1 räknar jag samman rösterna och publicerar vinnaren.

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EDIT: Nu har jag lyssnat och här är mina röster.

10p Bidrag 6

Den här ska jag spara! Genomtänkt. Skön harmonik och bra arr. Lite för lite sub i baskaggen för min smak men det är en petitess.

7p Bidrag 9

Mycket snyggt! Proffsigt. Lite väl vass master eq över 12k, men i övrigt har jag inget att kommentera.

4p Bidrag 4

Det här låter som tre helt olika remixar på 3m18s så jag kommenterar också mixen del för del.

0:00-1:35 Verssången i början försvinner. Höj den flera dB. Det finns inget bastryck i syntbasen men det är helt okej. Det är först 1:10 när synten spelar synkop-basstämman som det känns lite tunnare. Trots det, ett roligt 'happy' sound som funkar bra. De dubbade trummaskinerna låter lite tufft slaffsiga, snygga pads, delay på sången och arpeggiot filtreras ner i första refrängomgången.

1:35-2:44 Här kommer trancebasen och arpeggio på en helt sönderkomprimerad leadsynt. Ledsen, men den här synten förstör hela känslan.

2:44-3:18 Samma ackordsarpeggio på ännu ett syntljud. Och det syntljudet matchar inte heller trummorna och basen.

Du/ni skulle hållt fast vid det första soundet. Jag hade hellre sett att versen kommit tillbaka efter refrängen, kastat in breaket (från 1:23) och så en slutrefräng på det. Oj, vad mycket text det blev, jag slutar här...

2p Bidrag 8

Yeah, en Dub! Lite skev mix/eq. Bastrumman är hård och sitter där den ska, men alltid annat måste upp i volym. Höj och komprimera också.

1p Bidrag 7

Ett bra steg bort från Peter Gabriel-land 😄

Gitarrerna och basen spelar tillsammans som ett rockband, men trummorna möter inte upp. Främst virveln och ridecymbalen är lite för mesiga och låter mer 'Jazz Kit' på synten än rocktrummor.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Äh! Inte röstar man på sin egen heller. Det tillhör ju vanligt folkvett 😄

I övrigt får man rösta som man vill. Dvs. den låt man tycker om, eller den man anser passar bäst in i dagens konstitutionella verklighet, eller... 🙂

OCH! Är någon så förbannat dum att han/hon reggar ett nytt konto bara för att rösta på sin egen låt/kompis osv, kommer de att brinna i helvetet[/b]. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh! Inte röstar man på sin egen heller. Det tillhör ju vanligt folkvett 😄

I övrigt får man rösta som man vill. Dvs. den låt man tycker om, eller den man anser passar bäst in i dagens konstitutionella verklighet, eller... 🙂

OCH! Är någon så förbannat dum att han/hon reggar ett nytt konto bara för att rösta på sin egen låt/kompis osv, kommer de att brinna i helvetet[/b]. 😕

Haha, bra, här skall lyssnas

Edit: hu, det kommer bli svårt att rösta, skall man jmf låten för sig eller med originalet eller hur skall man rösta?

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, bra, här skall lyssnas

Edit: hu, det kommer bli svårt att rösta, skall man jmf låten för sig eller med originalet eller hur skall man rösta?

Glöm originalet med tanke på vissa har nog inte ens hörd dom ens när dom gjorde sina egna versioner. Rösta på dom DU tycker är bra.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

10 p - bidrag nummer 2 "I dyn".

7 p - bidrag nummer 7 "Shock the Monkey"

4 p - bidrag nummer 6 "If I had my way"

2 p - bidrag nummer 3 "Rock the Monkey"

1 p - bidrag nummer 4 "Så kallt det bara kan bli"

2, 7 och 6 höjde sig klart över mängden och det var av alla bidrag svårast att rangordna dessa tre.

Bra jobbat!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker alla röster skulle ha skickats via pm/mail till den som håller i tävlingen istället! Nu kommer folk att justera sina röster efter hur andra röstar hela tiden.

lyssna och rösta innan du läser vad övriga har skrivit, så brukar jag göra för att inte bli påverkad av vad andra tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 p - bidrag nummer 5 "Every Fucking One Of You".

7 p - bidrag nummer 1 "Banged and blow trough"

4 p - bidrag nummer 7 "Shock the monkey"

2 p - bidrag nummer 3 "Rock the Monkey"

1 p - bidrag nummer 6 "If I had my way"

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

10 poäng - Låt nr. 10, Chaos War. Kreativt, intressant hela vägen.

7 poäng - Låt nr. 8, Var e du. Bra intro, snygg uppbyggnad, effektivt arrangemang, välgjort.

4 poäng - Låt nr. 3, Rock the Monkey. Inte så bra mix, men det gör inget. Det känns som att personen som gjorde det hade roligt.

De tre utmärkte sig som uppenbart bäst. Jag måste också ge poäng till två låtar till, så:

2 poäng - Låt nr. 4, Så kallt det bara kan bli.

1 poäng - Låt nr. 6, If I Had My Way.

Och så är det med det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt 7 Shock te monkey 10p - Ganska mycket Barracuda av Heart

. Hur käns det att ha körat till en Polarprisetvinnare 😳

Låt 4 Så kallt det bara kan bli 7p - Ibiza, piller och dans. Kan inte hjälpa det men jag gillar musik som "flyter". Som att sitta i en bil på en lång raksträcka. Mycket lek med elektroniken bör upp muntras.

Låt 1 Banged and blown through 5p - tar kanske lite lång tid att komma igång men sparsmakat och trevligt. Bra proddat. "Jag är född för att spela sologitarr på stor scen"-solot gillas skarpt 🙂

Låt 10 Chaos War 2p - lagon atonalt och stökigt för att jag ska digga. Sen är det ju filmmusik. Kanske till Bourne supremacy? Kan nästan se Mat Damon springa runt och leta efter något 😄

Låt 3 Rock te monkey 1p - För lång och trogen tjänst och aldrig någonsin ha ändrat ett icke vinnande koncept 🙂 Nu med sax.

Bra och varierande bidrag. Öppnat upp lite för andra, inte så ofta förekommande stilar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna och rösta innan du läser vad övriga har skrivit, så brukar jag göra för att inte bli påverkad av vad andra tycker.

Ja, så gjorde jag! Jag har bara röstat i de två senaste festivalerna. Upptäckte detta fenomen rätt nyligen.

Ville bara med min åsikt trycka på att alla kanske inte röstar på det sättet.

Och inte heller i Melodifestivalen den stora.

Man skulle ju kunna maila sina kompletta svar till Festivalarrangören.

Allt presenteras vid deadline.

😳

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, så dödssvårt! Får nog vara så moderlig och säga att jag tyckte så många var precis lika bra, så jag delar inte ut några poäng. Väl genomfört hursomhelst, och engagerad styrning av festivalgeneralen som bemödat sig leta upp filer och lägga upp osv.

Förrestent tycker jag det är konstigt att vi aldrig haft en general-midi-festival, om man får gå händelserna i förväg lite.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var svårbedömt som herr lax sade. Bra jobbat allihop! Men jag ska vara faderlig och ge poäng! Kommenterar endast vinnaren i mitt tycke

10p- låt 1 Banged and blown through 4:20 Helt klart vinnare för sitt underbara fjälltoppsgitarrsolo och sköna låtuppbyggnad!

7p-låt 6 If i had my way 3:44

4p-låt 9 Banged and blown through 3:52

2p- låt 3 Rock the monkey 2:35

1p- låt 8 Var é du 3:31

EDIT: NU Jävlar ska siffrorna vara rätt! Nåt mysko blev det. För säkerhets skull har jag skrivit låtlängd bakom varje om nåt fortfarande misstämmer. Som straff för all mertid tilldelar jag herr flabb en stycken armhävning! 😲

edit2: Ändrade enligt regelboken från 5p till 4 p.

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var svårbedömt som herr lax sade. Bra jobbat allihop! Men jag ska vara faderlig och ge poäng! Kommenterar endast vinnaren i mitt tycke

10p- låt 2 Banged and blown through 4:20 Helt klart vinnare för sitt underbara fjälltoppsgitarrsolo och sköna låtuppbyggnad!

7p-låt 7 If i had my way

5p-låt 10 Banged and blown through 3:52

2p- låt 4 Rock the monkey

1p- låt 9 Var é du

Hmm, låtnumreringen stämmer inte med min numrering..? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt vad mycket bra ljudrattare det finns på forumet! Det var inte det lättaste att fördela poängen vill jag lova, men; here is the result from therockers jury......

10 p bidrag nr 6, "If I had my way" Får så grymt sköna vibbar av den, vet inte varför.

7 p bidrag nr 7, "Shock the monkey" Härlig rocklåt, refrängen bryter av på ett sånt där underbart sätt! Genomarbetat bidrag!

4 p bidrag nr 10, "Chaos war" Oj, Härligt sjuk låt! Mäktig och snyggt proddad. Älskar trummorna, får mig att tänka på John Bonham, så hade han låtit om han levat idag....*snyft* Men efterpluggetslutet? 🙂

2 p bidrag nr 2, "I dyn" Snygg låt, + för pianot och gitarrerna

1 p bidrag nr 4, "Så kallt det bara kan bli" Gott driv i låten, den liksom bara far fram en decimeter ovan marken. Gör att jag helt förlåter psykbrytet i mitten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Bra jobbat alla bidragslämnare.

Här kommer mina röster och kommentarer.

Låt 1 10p

Bra på alla sätt, en given fullpoängare. Trummorna kunde dock "stegat upp" ett snäpp under solot men i övrigt saknade jag inget.

Låt 2 0p

Kompet kändes på något sätt för konstruerat, på ett sätt som jag inte tyckte passade.

Låt 3 0p

Det här var inte så kul. Allmänt brötigt och varför panorera ut all vox till en sida?

Låt 4 0p

Halvspännande lyssning som dock tyvärr inte nådde ända fram till poängplats.

Låt 5 0p

Först så brusar det och sedan kommer ett intro som håller på i 3 minuter och i det sk. introt händer inte mycket vill jag lova. Eländet hållet på i nästan 5 minuter. Det är alldeles för länge, även om det hade varit ett bra bidrag.

Låt 6 7p

Trevlig lyssning. Detta musikaliska verk invaggar mig i en mysik känska som jag diggar. Bra jobbat!

Låt 7 4p

Oj, här har man lyckats att få till en skaplig rockstänkare. Lite tunnt sound kanske men annars låter det fint.

Jag anar att trummorna är "knackade" i realtid vilket dessutom premieras.

Låt 8 0p

Nja, det är väl snyggt på sitt sätt men räcker inte till poäng, av mig i alla fall.

Låt 9 1p

Detta låter fint och dessutom lite arbetat. En pinne blir det.

Låt 10 2p

Jag börjar med det dåliga. Det är otajt på sina ställen. Dels lite här och var men särskilt pianot i slutet efter 2,40. Användandet av sångsamplingen är ju ganska begränsad vilket känns lite fegt, det är ju liksom tanken med festivaltemat. Med mer sång hade jag gett denna lilla pärla mer poäng.

Bra är resten. Det låter bra, bra uppbyggnad på låten som aldrig blir tråkig, dessutom är den lagom lång. Jag gillar särskilt partiet 1,33-2,40 med "kör" och "pukor" , fina grejor det där. Tyvärr är inte hi-hat helt rätt ute här, men det är en detalj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...