Jump to content
Annons

Dåliga musikrelaterad ordskämt?


tbruce

Recommended Posts

Annons

tbruce: Ok erm.. det här kommer låta lite sjukt, men jag drömde om dig inatt! 😉 Vi var hemma hos en tjej som också var musiker. Ni stod och pratade om något medan jag inspekterade hennes gitarr som stod i ett hörn. Den var jättekonstig. Först var det 6 dubbelsträngar, och sen 4 vanliga strängar under dem. Det var omöjligt att ta barréackord. Gitarren var svart. Så hur kunde jag veta att det var dig jag drömde om, eftersom jag varken har sett eller träffat dig? Jo, du hade din avatarbild som huvud! 😮 Fan vad skumt. Men jag tror mig veta varför det var just dig jag drömde om: "Helkontroll" hade typ stått och loopat 20ggr efter varann tidigare den kvällen innan jag gick och lade mig. 😆

EDIT: Sen försov jag mig efter att klockan ringde imorse. Då drömde jag om drakar som terroriserade små får och lamm.

EDIT2: Hmm, mitt inlägg innehöll visst ingen dålig musikrelad ordvits va? Hmm... Får väl komma på en nu på stående fot då:

Vad kallar man en gigantisk apa som spelar xylofon?

Pling Plong! Aaahahahahaa...

Ehh... ja asså... som King Kong. Typ.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce: Ok erm.. det här kommer låta lite sjukt, men jag drömde om dig inatt! 😲 Vi var hemma hos en tjej som också var musiker. Ni stod och pratade om något medan jag inspekterade hennes gitarr som stod i ett hörn. Den var jättekonstig. Först var det 6 dubbelsträngar, och sen 4 vanliga strängar under dem. Det var omöjligt att ta barréackord. Gitarren var svart. Så hur kunde jag veta att det var dig jag drömde om, eftersom jag varken har sett eller träffat dig? Jo, du hade din avatarbild som huvud! 🙂 Fan vad skumt. Men jag tror mig veta varför det var just dig jag drömde om: "Helkontroll" hade typ stått och loopat 20ggr efter varann tidigare den kvällen innan jag gick och lade mig. 😄

EDIT: Sen försov jag mig efter att klockan ringde imorse. Då drömde jag om drakar som terroriserade små får och lamm.

EDIT2: Hmm, mitt inlägg innehöll visst ingen dålig musikrelad ordvits va? Hmm... Får väl komma på en nu på stående fot då:

Vad kallar man en gigantisk apa som spelar xylofon?

Pling Plong! Aaahahahahaa...

Ehh... ja asså... som King Kong. Typ.

Jag börjar bli orolig för IRL:en... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce: Ok erm.. det här kommer låta lite sjukt, men jag drömde om dig inatt! :rolleyes: Vi var hemma hos en tjej som också var musiker. Ni stod och pratade om något medan jag inspekterade hennes gitarr som stod i ett hörn. Den var jättekonstig. Först var det 6 dubbelsträngar, och sen 4 vanliga strängar under dem. Det var omöjligt att ta barréackord. Gitarren var svart. Så hur kunde jag veta att det var dig jag drömde om, eftersom jag varken har sett eller träffat dig? Jo, du hade din avatarbild som huvud! 😮 Fan vad skumt. Men jag tror mig veta varför det var just dig jag drömde om: "Helkontroll" hade typ stått och loopat 20ggr efter varann tidigare den kvällen innan jag gick och lade mig. 😄

😮

Om jag inte tyckte så illa om ordet så skulle jag nog skriva "lol" här. 😄

Vafan? Min avatar som huvud? 😳 Helt galet. 😛

Bra jobbat. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
tbruce: Ok erm.. det här kommer låta lite sjukt, men jag drömde om dig inatt! 😎 Vi var hemma hos en tjej som också var musiker. Ni stod och pratade om något medan jag inspekterade hennes gitarr som stod i ett hörn. Den var jättekonstig. Först var det 6 dubbelsträngar, och sen 4 vanliga strängar under dem. Det var omöjligt att ta barréackord. Gitarren var svart. Så hur kunde jag veta att det var dig jag drömde om, eftersom jag varken har sett eller träffat dig? Jo, du hade din avatarbild som huvud! 😮 Fan vad skumt. Men jag tror mig veta varför det var just dig jag drömde om: "Helkontroll" hade typ stått och loopat 20ggr efter varann tidigare den kvällen innan jag gick och lade mig. 😛

EDIT: Sen försov jag mig efter att klockan ringde imorse. Då drömde jag om drakar som terroriserade små får och lamm.

EDIT2: Hmm, mitt inlägg innehöll visst ingen dålig musikrelad ordvits va? Hmm... Får väl komma på en nu på stående fot då:

Vad kallar man en gigantisk apa som spelar xylofon?

Pling Plong! Aaahahahahaa...

Ehh... ja asså... som King Kong. Typ.

Jag börjar bli orolig för IRL:en... 😛

Du behöver inte vara orolig. Som sagt tidigare i någon tråd här på forumet:

There is no IRL, only AFK! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är dte bara jag som tycker Julius Caesars arvtagare hade ett roligt namn?

Octavianus.

... som bin Ladens glömske farfar...... Varvadeja Laden...

Haha 😉

Jag läste i dassboken om en gammal skidåkare som hette Alla Super. 😎

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

- "Idas sommarvisa" är nog den längsta låten jag kan.

- Den är väl inte så lång?

- Jo, det är en kvart mellan de första två tonerna!

och en annan på samma tema

- "When I'm sixty-four" är nog den kortaste låten jag kan.

- Den är väl inte så kort?

- Jo, det är bara två sekunder mellan första och sista tonen!

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...