Jump to content
Annons

Kan du?


Charlizen

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Var bor du?

Gillar dina referenser...

Jag skriver i ungefär samma genrer.

Klart jag kan!

Hehe.

PM'a mig om du är intresserad av samarbete...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en kul grej. 😉

Jag rör mig själv i princip gränslöst mellan olika genrer även om hårdrock ligger mig närmast om hjärtat. 😉

Har dock stor erfarenhet av låtskriveri i diverse olika pop- och rockgrupper.

Pm:a mig om det låter intressant.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

burning bridges? eller hur var det? 😉

Grym arch enemy platta

Till Charlizen: Ledsen att vi "snodde" din tråd. Det blir lätt så att finns det något roligt att hugga på så hugger man på det. Eller, det blir iaf så för mig. Jag tror att det beror på min latenta cpskada men jag har inte kunnat få det bekräftat.

Om du vill ha lite konstruktiva tips. Ifall du verkligen söker framgång nu så får du gärna se till att ha med lite referenser och demos etc. Det finns säkert många här som har låtar som skulle passa med tjejsång på, lägg upp några exempel så man kan avgöra ifall din röst passar till den musiken man gör. För det andra, ingen här kommer att försöka skapa framgång till dig för att vara schysst. Antingen så kommer de arbeta med dig gratis som en kul grej eftersom det är kul med samarbeten eller så kommer du hitta någon som vill arbeta lite mer seriöst och på sikt kanske skriva ihop låtar tillsammans. Får att hitta någon som är seriös så måste du dock visa att du själv är seriös. Lägg upp sångexempel, visa var man kan få tag på dig, var bor du t.ex? Har du någon sångerfarenhet? Körsång? Teater? Har du tagit sånglektioner? Vad har du för räckvidd? Är du en hög sopran eller en låg alt? Hurpass mycket vill du satsa på musiken?

Ifall du vill komma fram seriöst så måste du ge ett seriöst intryck.

Just my 0.02$

Link to comment
Dela på andra sajter

burning bridges?  eller hur var det?  😆

Grym arch enemy platta

Till Charlizen: Ledsen att vi "snodde" din tråd. Det blir lätt så att finns det något roligt att hugga på så hugger man på det. Eller, det blir iaf så för mig. Jag tror att det beror på min latenta cpskada men jag har inte kunnat få det bekräftat.

Om du vill ha lite konstruktiva tips. Ifall du verkligen söker framgång nu så får du gärna se till att ha med lite referenser och demos etc. Det finns säkert många här som har låtar som skulle passa med tjejsång på, lägg upp några exempel så man kan avgöra ifall din röst passar till den musiken man gör. För det andra, ingen här kommer att försöka skapa framgång till dig för att vara schysst. Antingen så kommer de arbeta med dig gratis som en kul grej eftersom det är kul med samarbeten eller så kommer du hitta någon som vill arbeta lite mer seriöst och på sikt kanske skriva ihop låtar tillsammans. Får att hitta någon som är seriös så måste du dock visa att du själv är seriös. Lägg upp sångexempel, visa var man kan få tag på dig, var bor du t.ex? Har du någon sångerfarenhet? Körsång? Teater? Har du tagit sånglektioner? Vad har du för räckvidd? Är du en hög sopran eller en låg alt? Hurpass mycket vill du satsa på musiken?

Ifall du vill komma fram seriöst så måste du ge ett seriöst intryck.

Just my 0.02$

vet inte riktigt om ja vill lägga upp nåt här..min mail skulle bli bombaderad...

finns de nån som tycker de ja pratar om är intresant kan vi prata mer...

samarbete måste innehålla lite kemi oxå.

har ju förstått att de här mer verkar va en lekplats för folk...

Link to comment
Dela på andra sajter

burning bridges?  eller hur var det?  😆

Grym arch enemy platta

Till Charlizen: Ledsen att vi "snodde" din tråd. Det blir lätt så att finns det något roligt att hugga på så hugger man på det. Eller, det blir iaf så för mig. Jag tror att det beror på min latenta cpskada men jag har inte kunnat få det bekräftat.

Om du vill ha lite konstruktiva tips. Ifall du verkligen söker framgång nu så får du gärna se till att ha med lite referenser och demos etc. Det finns säkert många här som har låtar som skulle passa med tjejsång på, lägg upp några exempel så man kan avgöra ifall din röst passar till den musiken man gör. För det andra, ingen här kommer att försöka skapa framgång till dig för att vara schysst. Antingen så kommer de arbeta med dig gratis som en kul grej eftersom det är kul med samarbeten eller så kommer du hitta någon som vill arbeta lite mer seriöst och på sikt kanske skriva ihop låtar tillsammans. Får att hitta någon som är seriös så måste du dock visa att du själv är seriös. Lägg upp sångexempel, visa var man kan få tag på dig, var bor du t.ex? Har du någon sångerfarenhet? Körsång? Teater? Har du tagit sånglektioner? Vad har du för räckvidd? Är du en hög sopran eller en låg alt? Hurpass mycket vill du satsa på musiken?

Ifall du vill komma fram seriöst så måste du ge ett seriöst intryck.

Just my 0.02$

men tack för dina tips...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT kanske, men det finns ju många inkompetenta och oseriösa som blivit framgångsrika ändå. Hursomhelst, lycka till!

EDIT: Det fanns tidigare poster om kompetens och seriositet. Jag antyder alltså inte på på något sätt att någon skulle vara oseriös eller inkompetent här, eller att jag på något vis är motsatsen.

Redigerat av speed-focus
Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte riktigt om ja vill lägga upp nåt här..min mail skulle bli bombaderad...

finns de nån som tycker de ja pratar om är intresant kan vi prata mer...

samarbete måste innehålla lite kemi oxå.

har ju förstått att de här mer verkar va en lekplats för folk...

Du har ju iaf gott självförtroende 😛

Samarbeten måste innehålla lite kemi? Javisst, det är därför du skulle kunna ta lite mer initiativ än att skriva 21 årig tjej söker framgång, jag sjunger också. Du får ursäkta men det var det intrycket jag fick. Nu när du har ändrat lite så ser det genast mycket bättre ut, tummen upp för det.

Angående lekplats, du måste förstå att det här är en plats där folk har hängt och snackat med varandra i månader och år så det utvecklas en viss stämning så att säga. Vissa inlägg är svåra att ta seriösa. Om en 21årig tjej skriver tre meningar och frågar ifall någon kan fixa framgång till henne så är det lite svårt att ta seriöst. Många av oss här har musik som största intresse och sitter med det hälften av vår vakna tid. Om du vill få ett seriöst mottagande här så måste du ge ett seriöst intryck.

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju iaf gott självförtroende 😛

Samarbeten måste innehålla lite kemi? Javisst, det är därför du skulle kunna ta lite mer initiativ än att skriva 21 årig tjej söker framgång, jag sjunger också. Du får ursäkta men det var det intrycket jag fick. Nu när du har ändrat lite så ser det genast mycket bättre ut, tummen upp för det.

Angående lekplats, du måste förstå att det här är en plats där folk har hängt och snackat med varandra i månader och år så det utvecklas en viss stämning så att säga. Vissa inlägg är svåra att ta seriösa. Om en 21årig tjej skriver tre meningar och frågar ifall någon kan fixa framgång till henne så är det lite svårt att ta seriöst. Många av oss här har musik som största intresse och sitter med det hälften av vår vakna tid. Om du vill få ett seriöst mottagande här så måste du ge ett seriöst intryck.

ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Link to comment
Dela på andra sajter

ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Ibland behöver man inte säga så mycket... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Hoppas det blir lite låtar gjorda också, och inte bara en hög med använda Liptonpåsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Hoppas det blir lite låtar gjorda också, och inte bara en hög med använda Liptonpåsar.

Ey...

Det är väl ett musikerforum?

Inget jävla Lunarstorm!

Låtarna är i produktion...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Hoppas det blir lite låtar gjorda också, och inte bara en hög med använda Liptonpåsar.

Ey...

Det är väl ett musikerforum?

Inget jävla Lunarstorm!

Låtarna är i produktion...

danny cort... my hero!!

visst behöver vi jobba lite på låten du skicka mig idag.. för övrigt har ja halva texten klar...

tror de kan bli bra där här...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Hoppas det blir lite låtar gjorda också, och inte bara en hög med använda Liptonpåsar.

Ey...

Det är väl ett musikerforum?

Inget jävla Lunarstorm!

Låtarna är i produktion...

danny cort... my hero!!

visst behöver vi jobba lite på låten du skicka mig idag.. för övrigt har ja halva texten klar...

tror de kan bli bra där här...

TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget :rolleyes:

2 dagar? Kom igen nu :rolleyes:

Men gött att se dig igen!

Edit: Darn, nu gick jag off-topic i den här tråden. Öhh...titta där! En trevlig musikaffärexpidit...!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
TITT IN!

Ville presentera mig som gitarrist i sammanhanget 🙂

2 dagar? Kom igen nu 😎

Men gött att se dig igen!

Edit: Darn, nu gick jag off-topic i den här tråden. Öhh...titta där! En trevlig musikaffärexpidit...!

2 Dagar, man.

Danny Lightning+Speedy Addic duz it!

Believe it!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ja förstår vad du säger och kan hålla med till en viss del...

det jag menar är att om de finns någon som har mina intressen, blir man intresserad av de få rader ja skrivit.

sen att de inte involverar dig är helt ok.

har redan fått många svar, så de ja skrev räckte långa vägar.

bästa hälsningar....

Hoppas det blir lite låtar gjorda också, och inte bara en hög med använda Liptonpåsar.

Ey...

Det är väl ett musikerforum?

Inget jävla Lunarstorm!

Låtarna är i produktion...

danny cort... my hero!!

visst behöver vi jobba lite på låten du skicka mig idag.. för övrigt har ja halva texten klar...

tror de kan bli bra där här...

Nonbelievers stand back!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...