Jump to content
Annons

M-Audio Delta 1010LT


sozo

Recommended Posts

Tjena allesammans!

Jo det är såhär att jag ska micka ypp ett helt trumset genom mitt M-Audio Delta 1010LT och tidigare när jag bara har använt RCA-ingångarna så har det inte varit några problem men nu så behöver jag de extra 2 ingångarna som är inbyggda pre-amps.

Och det är här problemet uppstår.

När jag satt in bastrumman i den ena pre-ampen så börajde den dista, jag har kollat alla reglar och så, så jag kan inte komma fram till att det är någon gain som klipper eller så. Det lustiga är att jag hade virveln i Pre-amp ingång 2 och den distade inte.

DÅ tog jag och växlade och satte golvpukan i bastrumman Pre-amp och då uppstod samma fenomen. Då börjar man ju tror att det kan vara något fel på Pre-ampen. Men jag tog sedan och satte in baskaggen i Pre-amp 2 så pukan är i 1:an och bastrumman i 2:an och då distade det i båda två!!

Mycket märkligt.

Kan det vara så att Pre-ampsen inte klara av så pass mycket bas som golvpukan och bastrumman ger ifrån sig?

Någon annan Med 1010LT som har upplevt detta?

Hoppas någon kan kan hjäpa mig för jag blir helt 😆 på det.

Tack Hej

Redigerat av sozo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vi har haft samma problem när vi har spelat in och vi vet inte heller vad det berodde på. Då hade vi testat olika nivåer och att switcha på kortet.

Jag har prövat att andra nivåerna i bla hardware setup men skillnade blir liten och det distar fortfarande.. Men det är lite skummt för att jag har virveln på den ena pre-ampen och när det läcker in i den från något basigt som en puka så distar det inte. Swicha? Menar du att sätta kortet i ett annat PCi jack då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Changing the jumper setting is easy to do when the 1010LT PCI card is not

installed in the computer. Since it is usually impossible to change the jumpers

while the card is in the computer, it’s a good idea to make a decision now. If you

wish to connect a dynamic or ribbon microphone directly to the Delta 1010LT’s

XLR analog inputs 1&2, then leave the jumpers set to their default setting,

+4dBu. If you wish to connect the XLR analog inputs 1&2 to the output of a

balanced +4dBu device such as a pre amp or dynamics processor, you will need

to change the jumper setting.

Jag tror att svaret på det du söker finns på sidan 8 i manualen. Hoppas du får till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixat det nu! tackar så mycket!

En bra grej när du löst ett problem är att skriva hur du löste det så att nästa stackare som råkar ut för samma sak får svar bara genom en sökning här på forumet.

EDIT: stavfel som vanligt

Redigerat av DrHans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...